آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۵
حوادث
۱۰

بازداشت ماموران قلابی در مترو

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت از بازداشت دو مامور قلابی حین ارتکاب جرم خبر داد.

به گزارش تسنیم، سرهنگ علیرضا راقی گفت: عصر پنجشنبه گذشته ماموران پلیس مترو مستقر در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) به دو مرد که در حال پرسه زنی بودند، مشکوک شده و اقدام به کنترل آنها کردند.

راقی ادامه داد: دو مرد جوان در حال بازرسی بدنی یکی از مسافران مترو بودند که توجه ماموران به موضوع جلب شده و تحقیقات خود را از آن دو مرد مشکوک آغاز کردند.

وی افزود: دو مرد مدعی شدند که از ماموران انتظامی هستند و مسافر مترو را به ظن حمل موادمخدر مورد بازرسی قرار داده اند اما در مقابل درخواست پلیس مبنی بر ارائه کارت شناسایی و حکم ماموریت امتناع کرده و سعی کردند با جوسازی و تهدید ماموران انتظامی مترو، موضوع را منحرف کنند.

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت خاطرنشان کرد: در نهایت ماموران هر دو مرد را به اتهام سوءاستفاده و جعل عنوان انتظامی بازداشت کرده و برای تحقیقات به کلانتری 105 سنایی منتقل کردند.

سرهنگ راقی گفت: متهمان در کلانتری به اخاذی از شهروندان در ایستگاه های شلوغ مترو مانند میدان انقلاب و میدان ولیعصر (عج) و تحت عنوان ماموران قلابی اعتراف کردند.

وی از شهروندان خواست هنگام مواجهه با ماموران پلیس و دولتی، کارت شناسایی و حکم ماموریت تقاضا کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را با مرکز فوریتهای پلیسی (110) و مرکز 197 در میان بگذارند.