آرشیو دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۶
صفحه آخر
۱۲

انصارالله: آل سعود توافق استکلهم را در طول 30 روز 3000 بار نقض کرد

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله می گوید ائتلاف سعودی طی یک ماه گذشته، بیش از 3273 بار آتش بس را در استان الحدیده نقض کرده اند.

سرویس خارجی- 27 آذرماه روز خاصی برای مردم یمن بود. طبق توافق استکهلم از این روز آتش بس در الحدیده اجرایی شد. اما تنها ساعاتی بعد، این امیدواری مردم یمن به یاس تبدیل شد و آل سعود از همان ساعات اولیه اقدام به نقض آتش بس کرد. از آن روز 34 روز می گذرد و ائتلاف سعودی همچنان به نقض آتش بس ادامه می دهد. به طور متوسط روزانه بیش از 100 بار نقض آتش بس در الحدیده گزارش می شود.

ایسنا در این ارتباط به نقل از شبکه «المسیره» یمن نوشته، یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که دولت مستعفی یمن و ائتلاف متجاوز عربستان به هیچ گونه توافقی پایبند نیستند و همچنان به نقض آتش بس در استان الحدیده ادامه می دهند… از آغاز آتش بس در الحدیده نقض آتش بس توسط ائتلاف به 3273 مورد رسیده است… جنگنده های ائتلاف متجاوز عربستان همچنان در آسمان الحدیده، الدریهمی و حیس هستند و مناطق مسکونی و منازل را بمباران می کنند. متجاوزان قصد داشتند به پایگاه های ارتش یمن در شرق حیس نفوذ کنند از این رو به سمت نیروهای ما در شمال شرق شهر الشعب تیراندازی کردند. متجاوزان همچنین تجهیزاتی را از شهر المخا به سمت مناطق الدریهمی و جنوب و شرق فرودگاه الحدیده منتقل کردند.»