آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

یمن

المسیره: یمنی ها روز یکشنبه دو فروند موشک بالستیک یمن را به تعز در جنوب این کشور و منطقه جیزان در جنوب عربستان شلیک کردند. منابع یمنی می گویند که این موشک دقیقا بر سر «منافقان» مستقر در پادگان «خالد» در استان تعز فرود آمده است. در حمله موشکی به جیزان نیز، چند نفر از شبه نظامیان کشته و تجهیزات نظامی آنها منهدم شدند.

چاد

فرانس 24: گروه موسوم به القاعده مغرب عربی مسئولیت یکی از مرگبارترین حملات به نیرو های سازمان ملل متحد در مالی را بر عهده گرفت. نیروی صلح بانی سازمان ملل متحد در مالی روز یکشنبه هدف یکی از مرگبارترین حملات در طول ماموریت خود در مالی قرار گرفت. تروریست ها به یکی از پایگاه های سازمان ملل متحد در شرق مالی حمله کردند. در این حمله 10 نفر کشته و 25 نفر زخمی شدند.

روسیه

اسپوتنیک: ارتش روسیه دیروز اعلام کرد، قایق های یگان دریایی روسیه در دریای بالتیک دو ناوشکن آمریکایی را در منطقه رویت کرده اند. بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آمریکا اخیرا بر سرعت افزایش حضور نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه افزوده است تا جایی که ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» آمریکا مجهز به موشک های هدایت شونده طی روزهای گذشته در دریای سیاه مستقر شده است.

قطر

باشگاه خبرنگاران: وزیر خارجه قطر در نشستی مطبوعاتی، از کمک کشورش به موسسات سازمان ملل به میزان 500 میلیون دلار خبر داد و گفت: توافقنامه هایی برای افتتاح دفتر نمایندگی یونیسف و نیز مقر امور بشردوستانه سازمان ملل در دوحه به امضا رسید، همچنانکه دو توافقنامه درخصوص امور پناهندگان و نیز صندوق توسعه قطر و نیز توافقی برای حمایت آنروا (آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی) امضا شد.