آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۷
حوادث
۱۰

880 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور پرداخت شد

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: امسال و پارسال 880 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به جامعه عشایری ایران پرداخت شد.

به گزارش ایرنا شاپور علایی مقدم در آیین معارفه حسین حسین پور به عنوان مدیرکل جدید امور عشایر خراسان جنوبی، با بیان اینکه در سال های اخیر به عشایر توجه ویژه شده است، افزود: این در حالی است که گروه های اجتماعی کشور به دو دسته شهری و روستایی تقسیم می شد و مبنای برنامه ریزی بر اساس این دوعامل بود لذا کمتر به عشایر توجه می شد.

علایی مقدم، عشایر را مصداق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: در حال حاضر از 160 میلیون هکتار مساحت ایران در 150 میلیون هکتار فعالیت کشاورزی انجام می شود.

وی ادامه داد: از این میزان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای 84 میلیون هکتار پروانه صادر کرده یا مدیریت می کند که 34 میلیون هکتار در بیش از 15 هزار هکتار سامانه عشایری تحت اختیار عشایر قرار دارد. قائم مقام سازمان امور عشایر ایران گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر در بیش از 59 درصد مساحت جغرافیایی کشور ساکن هستند.

علایی مقدم طول ایل راه های عشایری کشور را بیش از 60 هزار کیلومتر اعلام کرد و گفت: امروز از 860 هزار تن گوشت قرمز مورد نیاز کشور عشایر 190 هزار تن آن را تولید می کنند.

وی با بیان اینکه 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تامین می شود اظهار داشت: هر یک نفر عشایر گوشت قرمز مورد نیاز 16 نفر را تامین می کند.

وی بیان کرد: جامعه عشایر 35 درصد تولید صنایع دستی، 40 درصد فرش صادراتی، 450هزار تن لبنیات و فرآورده های لبنی را به خود اختصاص داده اند.

قائم مقام سازمان امور عشایر افزود: استان خراسان جنوبی توانست از سال گذشته تاکنون 40 میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر جذب کند و در میزان جذب تسهیلات و تشکیل پرونده های ایجاد شده مقام اول کشور را به خود اختصاص داد.