آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۷
ورزشی
۹

وزیر ورزش: می خواهیم تاریخ ورزش ایران را به نمایش بگذاریم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به راه اندازی موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک گفت: هدفمان این است که تاریخ ورزش ایران را به نمایش بگذاریم.

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان امروز به همراه سیدرضا صالحی امیری در جلسه افتتاح موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک حاضر شد. وزیر ورزش در این مراسم گفت: آرزوی راه اندازی موزه از سال ها قبل وجود داشت. البته اقداماتی هم انجام شد اما به دلیل مسائل اجرایی سال ها متوقف شده بود. از زمان حضور صالحی امیری این بحث مجددا مطرح شد به همین دلیل کمیته ای را فعال کردیم تا به موضوع رسیدگی کند، به خاطر اینکه سریعتر به نتیجه برسیم قرار شد در 2 فاز این موزه افتتاح شود. بر این اساس حداکثر یک ماه آینده فاز اول افتتاح خواهد شد. مرحله اول در همین ساختمان موزه افتتاح می شود. فاز دوم در ساختمان جدیدی که نزدیک همین ساختمان است مورد بهره برداری قرار می گیرد. سلطانی فر همچنین با بیان اینکه تلاش این است هر چندماه یکبار مدال ها و کاپ های جدیدی را به نمایش بگذاریم، خاطرنشان کرد: در منزل مسکونی تعدادی از قهرمانان این مدالها بدون استفاده بود به همین دلیل این افتخارآفرینی که دوستان داشته اند در موزه به نمایش گذاشته می شود تا به نسل های آینده منتقل شود. به گفته وی، فراخوانی داده شده تا ورزشکاران مدالهایی را که داشته اند هدیه دهند تا در موزه به نمایش گذاشته شود. فراخوانی که داده شده با استقبال ورزشکاران و قهرمانان روبه رو شد.

سلطانی فر در پایان تصریح کرد برای هر موزه سناریو نوشته می شود که در جهت اهداف است. نقش آفرینی اصلی هم برعهده ورزشکاران است. تلاش این است بتوانیم تاریخ ورزش کشور را نمایش دهیم و با تغییر سناریو این جام ها به نمایش دربیاید.