آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۷
اخبار کشور
۲

در پی اعتراض ایران به برگزاری نشست ضدایرانی در ورشو صورت گرفت

معاون وزیر خارجه لهستان در تهران با عراقچی دیدار کرد

در پی اعتراض ایران به برگزاری نشست ضدایرانی در ورشو، معاون وزیر خارجه لهستان با سفر به تهران با عراقچی دیدار کرد.

«پرزمیسلاو لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان که در راس هیئتی به تهران سفر کرده بود، دیروز(دوشنبه) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و همتای ایرانی خود دیدار و گفت و گو کرد.

سفر این مقام لهستانی به دنبال اعتراض شدید تهران به میزبانی مشترک لهستان و آمریکا از کنفرانس صلح و امنیت خاورمیانه انجام می شود که قرار است در 24 و 25 بهمن سالجاری در ورشو برگزار شود.

به گزارش فارس، جمعه 21 دی ماه «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از برگزاری نشستی ضدایرانی در ورشو در ماه فوریه (13 و 14 فوریه - 24 و 25 بهمن ماه) با عنوان «ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه» خبر داد. او که با شبکه «فاکس نیوز» گفت وگو می کرد از تلاش واشنگتن برای گردهم آوردن ده ها کشور از نقاط مختلف جهان به منظور گفت وگو درخصوص ارتقای ثبات، امنیت و آزادی در منطقه غرب آسیا و با هدف کاهش نفوذ منطقه ای ایران سخن گفت.

پس از اظهارات پمپئو و اعلام خبر برگزاری این نشست در ورشو، کاردار لهستان به وزارت خارجه ایران احضار شد.

در ادامه، وزارت امور خارجه لهستان روز دوشنبه 24 دی ماه از دیدار سفیر ایران در ورشو با «ماچی پرز میسلاولانگ» معاون وزیر خارجه لهستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار که به درخواست طرف لهستانی برگزار شده، طرفین در مورد «نگرانی های ایران در ارتباط با این نشست بحث کرده اند.

گستاخی وزیر خارجه لهستان

وزیر امور خارجه لهستان از عدم دعوت نمایندگان ایران و روسیه به نشست ضدایرانی ورشو خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری واژو، جاکیچ کژاپوتوویژ، وزیر امور خارجه لهستان روز دوشنبه مدعی شد: ما نمایندگان ایران را دعوت نکردیم، چراکه باعث می شد نتوانیم مذاکراتی عادی داشته باشیم. ایرانی ها از زبانی استفاده می کنند که قبول آن - در این مورد برای لهستان - سخت است.