آرشیو سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۷
اقتصادی
۴

معاون وزیر نیرو اعلام کرد: احداث نیروگاه های خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر نیرو گفت: در زمینه فناوری انرژی های تجدید پذیر به مرز خودکفایی رسیده ایم.

کرمان- خبرنگار کیهان: صادق زاده در همایش سرمایه گذاری های تجدیدپذیر که در کرمان برگزار شده بود افزود: سال گذشته 500 مگاوات انرژی تجدیدپذیر در کشور تولید شد که با برنامه ریزی صورت گرفته این رقم به هزار مگاوات خواهد رسید.

وی از احداث نیروگاه های 10 تا 100مگاواتی با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی در کشور خبر داد و گفت: در توسعه انرژی های تجدیدپذیر دولت کمترین و مردم بیشترین سهم را داشته اند.

وی با اعلام حمایت از بخش خصوصی تصریح کرد: دو هزار مددجوی کمیته امداد به تولید انرژی تجدیدپذیر در کشور مشغول می باشند.وی افزود: استان کرمان در زمینه انرژی های نو جزو استان های پیشگام و موفق در کشور است.

در این همایش همچنین مدیرعامل برق منطقه ای استان کرمان نیز گفت: شرایط برای جذب و حمایت سرمایه گذاران این بخش فراهم شده و تاکنون 150 مجوز احداث نیروگاه تجدیدپذیر در استان کرمان صادر شده است.

وی افزود: حدود 3000 مگاوات مجوز برای سرمایه گذاران گرفته شده است.مهدوی نیا با اشاره به اینکه استان کرمان بر روی کمربند طلایی خورشیدی دنیا قرار دارد خاطرنشان کرد: متوسط تابش در این استان 5/5 کیلووات ساعت بر متر مربع است و به این معناست که بازده سرمایه گذاری در استان کرمان نسبت به سایر مناطق بالاتر است.

وی با بیان اینکه این شرکت 23 روستا را از طریق انرژی خورشیدی برق دار کرده است، گفت: در مجموع 120 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 2024 مگاوات راه اندازی کرده ایم.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه 10 مگاواتی در شهرستان بردسیر و بافت در حال احداث است، تصریح کرد: کمیته امداد نیز احداث 2175 نیروگاه پنج کیلو واتی برای مددجویان را در دست اقدام دارد که تاکنون 52 نیروگاه از آنها وارد مدار شده است.