آرشیو پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۳
فناوری
۶

ورود فناوری تشخیص چهره به دنیای حیوانات

ظرف غذای حیوانات خانگی با تجهیز به فناوری تشخیص چهره طراحی شد. دستگاه هوشمند Mookkie تصویر حیوان را اسکن کرده و پس از تایید به وسیله هوش مصنوعی، اجازه دسترسی به غذا را صادر می کند.

به گزارش ایران آنلاین، در قسمت جلویی این دستگاه هوشمند، یک دوربین پیشرفته قرار گرفته است تا تصویری از حیوان موردنظر را ثبت کند. تصویر ثبت شده به وسیله هوش مصنوعی اسکن شده و پس از تایید به طور اتوماتیک در آن باز شده و اجازه مصرف غذا را صادر می کند.

این سیستم به منظور اطمینان از مصرف غذا توسط حیوان خانگی با فناوری تشخیص چهره پیوند خورده و اجازه دسترسی به غذا را تنها در صورت تایید چهره واقعی حیوان صادر می کند. به محض شناسایی چهره حیوان موردنظر، در این سیستم باز شده و حیوان براحتی می تواند از غذای داخل آن استفاده کند.

این دستگاه به کمک وای فای، تصاویر و فیلم های ضبط شده را به تلفن همراه کاربران با سیستم عامل های Android و ios ارسال کرده و این امکان را برای آنها فراهم می کند تا فیلم حیوان خانگی خود را در حال غذا خوردن مشاهده کنند. لنز این دوربین، عریض طراحی شده است تا تصویر واضحی از باقی مانده غذای حیوان را ثبت کند.

کاربران می توانند با مشاهده فیلم های ثبت شده از باقی مانده غذای حیوان، وضعیت سلامت و علاقه مندی های غذایی وی را رصد کنند. این سیستم، غذای حیوان را تازه نگه داشته و مانع از ورود حیوانات موذی از جمله پشه و مگس به داخل می شود. این ظرف غذای هوشمند در عین حال با رصد چهره واقعی حیوان خانگی، اجازه دسترسی به غذا را به دیگر حیوان ها نمی دهد. این سیستم هوشمند به دلیل تجهیز به دستیار صوتی گوگل، با فرمان صوتی کاربر نیز باز و بسته می شود.

ظرف غذای حیوان خانگی Mookkieدر حال حاضر در سایت کیک استارتر پیش فروش شده و پیش بینی می شود در ماه سپتامبر سال 2019 با قیمتی برابر 189 دلار به بازارهای جهانی عرضه شود.