آرشیو پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۹
صفحه آخر
۱۲

خشم یمنی ها از فعالیت های نفتی عربستان در خاک این کشور

مردم استان «المهره» یمن با برگزاری تظاهراتی به احداث خط لوله نفت توسط عربستان در خاک کشورشان اعتراض کردند.

اعتراض های مردمی در برخی استان های یمن علیه احداث خط لوله نفتی از طریق این کشور ادامه دارد و اهالی استان «المهره» بار دیگر با برپایی تظاهرات، اعتراض خود را به این موضوع نشان دادند. پیش از این نیز مردم این منطقه به سیاست های سعودی اعتراض کرده بودند.

عربستان به دنبال آن است که با احداث این خط لوله جایگزینی برای صادرات نفت از طریق تنگه هرمز پیدا کند؛ خط مذکور از استان «المهره» در شرق یمن می گذرد و به «بحرالعرب» می رسد.

بر اساس گزارش «تعز نیوز»، عربستان از نیروهای خارجی از جمله گروه های افراطی استفاده می کند تا تاسیسات و زیرساخت ها در استان المهره را به پایگاه های نظامی تبدیل کنند و نیروهای مذکور ماموریت دارند شهروندان یمنی خصوصا مخالفان با احداث خط لوله مذکور مخالف هستند، بازداشت و سرکوب کنند. بنا بر گزارش وزارت حقوق بشر یمن این اقدامات ائتلاف متجاوز عربی به فرماندهی عربستان تنها بخشی از تجاوزات آنها در استان المهره است.استان المهره از آوریل(فروردین) سال گذشته شاهد تظاهرات مسالمت آمیز علیه نیروهای سعودی بود؛ تظاهرات کنندگان خواستار خروج نیروهای سعودی، تحویل ورودی های دریایی و زمینی و مراقبت از حاکمیت ملی این کشور هستند. استان المهره که به دروازه شرقی یمن معروف است، پس از استان «حضرموت» دومین استان بزرگ یمن از نظر مساحت است، دارای دو گذرگاه مرزی با عمان به نام های «صرفیت» و «شحناست» و طولانی ترین نوار ساحلی در یمن را دارد که به 560 کیلومتر می رسد.از سوی دیگر، سازمان بهداشت جهانی بار دیگر نسبت به کمبود مواد دارویی در یمن هشدار داد. بر اساس این گزارش، این سازمان اعلام کرده، با تداوم جنگ علیه یمن مردم این کشور با کمبود شدید مواد دارویی و بهداشتی مواجه هستند. سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرده که وضعیت امدادرسانی به آسیب دیدگان یمنی نیز بسیار ناامید کننده است.