آرشیو پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۰۹
اخبار کشور
۳

وزیر صنعت ، معدن و تجارت: 62 درصد فولاد خاورمیانه در ایران تولید می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون 62 درصد از فولاد خاورمیانه در ایران تولید می شود.

به گزارش ایرنا، رضا رحمانی در آیین افتتاح پروژه فولادسازی بردسیر افزود: امروز با تمامی تحریم ها توانستیم به اذعان جهان 22 میلیون تن فولاد خام در کشور تولید کنیم که نسبت به سال قبل 22 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: متوسط این رشد در دنیا شش درصد بوده و ایران بالاترین رشد بین تولیدکنندگان داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی هشت ماه امسال 16 هزار و 600 میلیون تن فولاد خام در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 18 درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: در شش سال گذشته کشورهای مطرح دنیا را در میزان تولید فولاد پشت سر گذاشتیم و به مقام دهم تولید فولاد خام دنیا رسیدیم در حالیکه در ابتدای دولت یازدهم رتبه 15 دنیا را داشتیم.

رحمانی افزود: اکنون 110 میلیون تن در زنجیره فولاد پروژه تعریف شده و 20 میلیون تن در سواحل جنوبی بندر عباس و چابهار تعریف کردیم و تا پایان سال تولیدات اضافه می شود.

وی گفت: امروز در زنجیره فولاد به 205 میلیون تن رسیدیم که تا پایان سال این آمار به 220 میلیون تن خواهد رسید.

وی تاکید کرد: خام فروشی و صادرات مواد خام کشور امروز بسیار کاهش یافته و این توازن همچنان ادامه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در سند چشم انداز 1404 به میزان 55 میلیون تن تولید فولاد هدفگذاری شده است و صادرات سالانه باید 15 میلیون تن باشد که قابل تحقق است.

وی ادامه داد: تکمیل زنجیره فولاد هشت میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد و این منابع از محل صندوق توسعه ملی، منابع بانکی و آورده متقاضیان تامین می شود.