آرشیو شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۸۴
فرهنگی
۸

روی خط خبر

ساماندهی جشنواره ها و برنامه های رضوی

در نشست مشترک بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، معاونت امور هنری و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها تفاهمنامه های جشنواره ها و برنامه های رضوی در زمینه هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی امضا شد. سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفت: با حذف جشنواره های زاید یا موازی از سوی بنیاد امام رضا(ع) امکانی فراهم می شود تا به تولید آثار حرفه ای با موضوع رضوی در زمینه های نمایشنامه نویسی، تئاتر، تجسمی و موسیقی و حمایت از تولید آثار هنرمندان شاخص و هنرمندان جوان کمک شود. ضرورت دارد که به رویدادها و جشنواره هایی توجه شود که اولویت و خروجی دارد.

بازگشت «هنرمند» به سینما پس از 2 دهه

با نزدیک شدن به روزهای جشنواره سی و هفتم فیلم فجر و اکران «سمفونی نهم» محمدرضا هنرمند در بخش سودای سیمرغ، ویدئو جدیدی از پشت صحنه این فیلم منتشر شد. جدیدترین ساخته هنرمند که پس از حدود 20 سال با فیلمی تازه به سینما برگشته، حال و هوایی متفاوت از بیشتر فیلم های روز سینمای ایران دارد و بازیگرانی را با گریم های سنگین مشاهده خواهیم کرد.

آخرین مهلت ثبت نام در «کتابخانه ویدئویی»

دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر آخرین مهلت ثبت فیلم در «کتابخانه ویدئویی» را 10 اسفند ماه 1397 اعلام کرد. این جشنواره در سال های گذشته بخشی با نام «کتابخانه ویدئویی» را راه اندازی کرد که از این طریق اطلاعات فیلم ها در اختیار میهمانان خاص از جمله پخش کنندگان بین المللی، خریداران، مدیران جشنواره ها و میهمانان بازار فیلم قرار می گیرد.

«نواهای رازآلود شیبکوه» به روایت شریفیان

کتاب «مردم شناسی و موسیقی نوار ساحلی شیبکوه» یازدهمین اثر پژوهشی «محسن شریفیان» موسیقیدان بوشهری منتشر شد. این مجموعه، حاصل پژوهش برجسته ترین نوازنده نی انبان ایرانی است.