آرشیو دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۳۶
جهان
۷

رویداد

همکاری مصر و اسرائیل علیه تروریست ها

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر، در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت که کشورش برای مبارزه با «تروریست ها» در صحرای سینا در حال همکاری با اسرائیل است.

فراخوان برای برگزاری تظاهرات جدید در سودان

درحالی که سودان به دنبال درخواست ها برای انجام تظاهرات در خارطوم و دیگر شهرها ازجمله عطبره و مدنی، در آرامش شکننده به سر می برد، نخست وزیر این کشور هشدار داد، انجام هرگونه اقدامات تخریبی به دست مردم و داشتن افکار خاص درباره حکومت مردود است. از سوی دیگر، رئیس جمهوری سودان در واکنش به کسانی که خواستار کناره گیری او از قدرت هستند، اعلام کرد برای انتخابات 2020 و رسیدن به قدرت آماده شوند.

نشست بعدی آمریکا و طالبان بدون کشور ثالث

پایگاه خبری انگلیسی «آریانانیوز» افغانستان گزارش داد که نمایندگان آمریکا و گروه طالبان افغانستان به زودی دور بعدی نشست صلح این کشور را بدون حضور هر کشور ثالث برگزار می کنند.

سفر قریب الوقوع نخست وزیر اردن به آمریکا

نخست وزیر اردن فردا در قالب سفری کاری به واشنگتن می رود تا موضوع حمایت های مالی آمریکا و نیز روند برگزاری کنفرانس لندن را بررسی کند که با هدف حمایت از اقتصاد و سرمایه گذاری در اردن برگزار می شود.

استعفای یک مقام دیگر پنتاگون

براساس بیانیه ای، آدمیرال کوین سوئینی از سمت ریاست دفتر وزارت دفاع آمریکا استعفا داد. به گزارش ایسنا، براساس گزارش هیل، آدمیرال کوین سوئینی در بیانیه کوتاهی بدون ذکر علت کناره گیری خودش گفت که قصد دارد تا به بخش خصوصی بازگردد. استعفای او چند روز پس از کناره گیری جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا انجام می شود.