آرشیو سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۹۴۲۲
بین الملل
۹

خبر

نخست وزیر مجارستان: مجارستان به خواسته آمریکا عمل نمی کند

نخست وزیر مجارستان در سخنانی اعلام کرد که بوداپست به درخواست آمریکا مبنی بر جاسوسی سایبری از اوکراین و روسیه عمل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان در واکنش به درخواست آمریکا مبنی بر جاسوسی سایبری بوداپست از کی یف و مسکو اظهار داشت: مجارستان تصمیم دارد در خصوص اختلافات موجود میان روسیه و اوکراین نقش بی طرف را ایفا کند.

وی که به تازگی با سفیر آمریکا در بوداپست نیز دیدار داشته همچنین خاطرنشان کرد: مجارستان توانمندی های بالای سایبری دارد، اما این به معنی استفاده از این توانمندی در مسیر جاسوسی نبوده و نیست.

گفتنی است آمریکا از مجارستان و کشورهای همسایه اش خواسته است تا با خطوط انتقال گاز روسیه مخالفت کنند، واشنگتن معتقد است که روسیه قصد دارد با استفاده از پروژه های انتقال گاز نفوذ خود را در شرق و مرکز اروپا تقویت کند.

الوفاق: حکم صادره علیه شیخ سلمان سیاسی و انتقام جویانه است

جریان ملی- اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای حکم دادگاه تجدیدنظر علیه رهبر این جنبش انقلابی را سیاسی و انتقام جویانه خواند و بر تداوم اعتراضات مردمی علیه رژیم مستبد حاکم بر کشور تاکید کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از الفرات نیوز، جریان ملی- اسلامی الوفاق، در بیانیه ای صدور حکم حبس ابد علیه «شیخ علی سلمان» رهبر بازداشتی این جنبش را تایید کرد.الوفاق در این بیانیه متذکر شده است: «دادگاه های رژیم بحرین، دیروز- دوشنبه- ( 28 ژانویه 2019) حکم نهایی خود یعنی حبس ابد علیه شیخ علی سلمان، رهبر اپوزیسیون ملی در بحرین و نیز دو نماینده سابق از فراکسیون پارلمانی جریان ملی- اسلامی الوفاق را تایید کرد.»الوفاق افزود: «چنین حکمی علیه شیخ سلمان به دلایل سیاسی و انتقام جویانه ای صادر شد. استفاده از دادگاه و محاکمه ها صرفا ویترینی برای نظام خونریز و مستبد در بحرین شده است.»در این بیانیه تاکید شده است که رژیم بحرین حکم کرده که دوره حکومت آن بدون هیچ گونه وجهه قانونی 25 سال ادامه می یابد. سیطره آن بر ارکان دولت و ثروت و تصمیم گیری ها هرگز از طریق توسل به زور، سلاح و گرسنه نگه داشتن دوام طولانی نخواهد داشت. نظام های استبدادی، که در منطقه ساقط شدند بسیار قوی تر و عقلانی تر از این رژیم بودند و حتی آنها طرفدارانی در میان مردم داشتند؛ چیزی که نظام بحرین فاقد آن است.