آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۱۷
حوادث
۱۰

حمله تروریستی به یکی از واحدهای سپاه در نیکشهر

دادستان نیکشهر از حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یکی از واحد های سپاه در شهر نیکشهر خبر داد.

محسن گل محمدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان در زاهدان، گفت: در این اقدام تروریستی به صبحگاه سپاه نیکشهر، مرتضی علی احمدی یکی از کارکنان سپاه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پنج نفر دیگر نیز مجروح شدند که حال دو نفر از آنها وخیم اعلام شده است. مجروحان به بیمارستان محمد رسول الله نیکشهر منتقل شدند.

پس از وقوع حادثه به دستور دادستان شهرستان جلسه اضطراری شورای تامین شهرستان برگزار شد.

گروهک تروریستی جیش الظلم با صدور بیانیه، حمله به مقر سپاه ناحیه شهرستان نیکشهر را بر عهده گرفت. اقلام و مواد منفجره تروریست ها در محل به جا مانده است.

در این رابطه دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: تروریست ها دو نفر بودند و وقتی با مقاومت مامورین روبرو شدند متواری گشته و اقلام و مواد منفجره آن ها در محل به جا مانده است.

حجت الاسلام موحدی راد، اضافه کرد: از این عناصر معاند مقادیری مهمات، جلیقه ضد گلوله، نارنجک و یک عدد سلاح کشف شد. دستورات قضایی لازم با حضور دادستان شهرستان در محل اقدام تروریستی جهت شناسایی و دستگیری نامبردگان با کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر به دستگاه های امنیتی و نظامی و انتظامی صادر شده است. وی تصریح کرد: نیرو های انتظامی و امنیتی در تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله تروریستی هستند.

محمودرضا ناصح رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، گفت: از شش مجروح این حادثه تروریستی دو نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته و چهار نفر دیگر خدمات درمانی و مراقبتی دریافت کردند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال تیراندازی کور به یکی از پایگاه های بسیج نیکشهر، با حضور و هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی امنیت و آرامش در این شهرستان برقرار شد.

مرعشی افزود: تعدادی از نیروهای مخابرات سپاه در حال سیم کشی پایگاه بودند که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. اوضاع تحت کنترل است و هیچ خللی در کار روزانه مردم و دستگاه های اجرایی ایجاد نشده و ویژه برنامه های دهه فجر نیز به حالت عادی و در امنیت و آرامش در حال برگزاری است.