آرشیو چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷، شماره ۳۳۴۴
جهان
۷

رویداد

سخنرانی سیدحسن نصرالله 11 و 16 فوریه

روزنامه الجمهوریه لبنان نوشت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، 11 فوریه به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سپس 16 همین ماه به مناسبت سالروز رهبران شهید سخنرانی خواهد کرد. این در حالی است که به تازگی شایعاتی درباره بستری شدن او در یکی از بیمارستان های بیروت بعد از نامساعدشدن وضعیت جسمانی اش مطرح شده بود.

امضای لایحه مبارزه با یهودی ستیزی از سوی ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، لایحه ای را امضا کرد که براساس آن، اقدامات ایالات متحده در راستای حفاظت از جوامع یهودی در آمریکا و خارج از این کشور با همکاری دولت های اروپایی تقویت می شود.

حکم اعدام برای کانادایی زندانی در چین

یک دادگاه تجدیدنظر در چین یک تبعه کانادا را که به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شده بود، به اعدام محکوم کرد. نخست وزیر کانادا از این حکم به شدت انتقاد و چین را به سوءاستفاده از سیستم قضائی متهم کرده است.

عدم کناره گیری البشیر از قدرت

عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان که از 28 آذر با تظاهرات مردمی و درخواست برای سرنگونی نظام حاکم مواجه است، در میان طرفدارانش در منطقه دارفور واقع در غرب این کشور تاکید کرد از قدرت کناره گیری نمی کند.

دعوت اولین وزیر اسرائیلی برای سفر به مصر

یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل، با انتشار ویدئویی در صفحه رسمی سفارت این رژیم در فیس بوک از حضور خود در اولین کنفرانس منطقه ای همایش گاز طبیعی در قاهره خبر داد و گفت: این اولین سفر رسمی یک وزیر اسرائیلی به مصر از زمان انقلاب 25 ژانویه 2011 است.

تمدید ماموریت ارتش آمریکا در مرز مکزیک

پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد پاتریک شاناهان، وزیر موقت دفاع آمریکا، در واکنش به درخواست از سوی وزارت امنیت کشور این ماموریت را تمدید کرده است. به گزارش ایسنا، دوهزارو 350 سرباز برای ماموریت در مرز آمریکا با مکزیک تعیین شده اند.

ورود فرستاده جدید سازمان ملل به دمشق

یک منبع آگاه به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: گی یر پدرسن، فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه، روز گذشته وارد دمشق شد تا با مسئولان سوری درباره روند تحولات بحران در این کشور صحبت کند.