آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۳
صفحه آخر
۲۴
روایت

خاطرات منتشر نشده آیت الله هاشمی رفسنجانی از روزهای دهه فجر 1375

حمایت از مطبوعات و هنرمندان

آنچه در پی می آید، برگهایی از خاطرات روزنوشت آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به دهه فجر سال 1375، آخرین سال دولت سازندگی است که تاکنون منتشر نشده و قرار است در قالب خاطرات سال 1375 ایشان توسط دفتر نشر معارف انقلاب در نمایشگاه کتاب سال آینده در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. به مناسبت دهه فجر خاطرات این روزها برای نخستین بار توسط روزنامه ایران منتشر می گردد.

سه شنبه 16 بهمن 1375/25 رمضان 1417 - 4 فوریه 1997

آقایان علی و ابراهیم رازینی آمدند. با قدردانی از سفرم به رزن و کارهای فراوان عمرانی، خواستار تسریع در رساندن کار و سفر برای افتتاح کارخانه بزرگ سیمان و کمک به دانشگاه پیام نور و حل مشکل استانداری شدند. آقای [محمدهادی] عبدخدایی، سفیر جدید در واتیکان برای خداحافظی و کسب نظر آمد و مواردی از امکان همکاری با واتیکان را مطرح کرد.

آقایان میرسلیم، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] و جانشین اش، آقای [علی] عبداللهیان آمدند. در مورد کاغذ و چاپخانه وتاسیس باشگاه مطبوعات و هنرمندان و خانه سازی برای هنرمندان گزارش دادند و استمداد نمودند. اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس جمهوری] آمد. در مورد سفر به همراه رهبر به خوزستان، انتخابات [ریاست جمهوری] و کمک برای پیدا کردن اجساد شهدا صحبت شد.

افطار، اعضای شورای انقلاب فرهنگی میهمانم بودند. سپس جلسه شورا بود؛ با بحث درباره دانشگاه های نوع دوم و مشکلات آن و راه حل ها و نیز درباره تامین مجلات علمی خارجی برای دانشگاه ها.