آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۶۹۹۳
ایران زمین
۲۰

واحدهای صنعتی راکد قم بازگشایی می شود

قم - خبرنگار «ایران» واحدهای صنعتی راکد در استان قم با هدف رونق صنعت و تولید، دوباره به چرخه تولید برمی گردد.

«بهرام سرمست»، استاندار قم در چهل و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور«سعید زرندی»، معاون طرح و برنامه وزیرصنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به لزوم همراهی و تعامل درجهت رونق صنعت و تولید استان، اظهار داشت: در حل برخی مشکلات وموانع بخش های تولیدی وصنعتی، هماهنگی و پیگیری از طریق مرکز ضروری است. وی باتاکید برلزوم کاربردی بودن مصوبات ستاد دربرطرف کردن مسائل واحد های تولیدی، اضافه کرد: دبیرخانه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید مشکلات بخش های صنعتی استان را دسته بندی کرده و برای پیگیری در اختیار ستاد قرار دهد.

استاندار قم با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود در واحدهای صنعتی اولویت مهم استان در بخش تولید است، ادامه داد: باید با برنامه ریزی صحیح بسترهای لازم برای بازگشایی واحدهای راکد و تولید حداکثری در کارخانه ها را فراهم کنیم.

«سعید زرندی»، معاون طرح و برنامه وزیر صنعت معدن و تجارت نیز در این جلسه اظهار داشت: از 500 طرح قابل افتتاح در استان ها 209 طرح صنعتی با اعتبار 37 هزار میلیارد تومان در 10 روز آینده به بهره برداری می رسد که نشان می دهد وضعیت صنعت و تولید کشور قابل قبول است. وی افزایش کیفیت کالاهای تولیدی را رمز ورود به بازارهای بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: در استان قم در حال حاضر بالغ بر 40 واحد دارای مجوز صادرات وجود داشته که امید می رود تا پایان سال آینده تعداد این واحدها به 70 واحد صادراتی افزایش پیدا کند ولازم است برای افزایش ظرفیت های صادراتی در قم بسترهای مناسب فراهم شود.