آرشیو دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۴۸
اقتصاد
۵

گذر

بررسی طرح تفحص از شرکت فرودگاه ها و مسکن مهر در مجلس

رئیس کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح های سه گانه تحقیق و تفحص از شرکت فرودگاه ها، مسکن مهر و توزیع قیر رایگان با حضور وزیر راه و شهرسازی در نشست این کمیسیون خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: در این نشست قرار است سه طرح تحقیق و تفحص مربوطه به عملکرد وزارت راه در توزیع قیر رایگان در سال 96 و 97، عملکرد شرکت فرودگاه ها و تحقیق و تفحص از مسکن مهر بررسی شود.

خطر ورشکستگی صندوق مسکن یکم

کارشناسان معتقدند صندوق مسکن یکم با ادامه روند فعلی، امکان حیات خود را از دست داده و حتی در صورت ادامه فعالیت، اثری در افزایش قدرت خرید مسکن خانوار نخواهد داشت.

به گزارش مهر، مدیرعامل بانک عامل بخش مسکن در نشست خبری هفته گذشته خود در نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی درباره صندوق پس انداز مسکن یکم با بیان اینکه منابع این صندوق به طور کامل به پایان رسیده و از کمک های صندوق توسعه ملی برای سر پا نگه داشتن این صندوق دیگر خبری نیست، به نوعی زنگ خطر ورشکستگی این صندوق را به صدا درآورد. به گفته ابوالقاسم رحیمی انارکی، تنها منبع باقی مانده برای ادامه فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم، اقساط بازگشتی مسکن مهر است. به عبارت دیگر 184 هزار نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق مسکن یکم یا انصراف داده اند یا حساب خود را غیرفعال کرده اند که به نظر می رسد علت آن افزایش قیمت مسکن و بی اثرشدن نقش تسهیلات صندوق مسکن یکم در افزایش قدرت خرید مسکن دارندگان این نوع حساب باشد.