آرشیو چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۰
اخبار کشور
۱۱

شمخانی در دیدار با ولید معلم مطرح کرد: پاسخ قاطع در انتظار تجاوزگری رژیم اسرائیل علیه سوریه

ولید المعلم که به تهران سفر کرده است، با وزیر امورخارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دو جانبه و آخرین تحولات سیاسی بحران سوریه گفت وگو و تبادل نظر کرد.ظریف در این دیدار با تبریک مجدد پیروزی های دولت و ملت سوریه بر تروریسم، به اعتراف رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریست ها در خاک سوریه اشاره کرد وگفت: آنها مخالف ثبات و آرامش در سوریه و منطقه هستند. وزیر امور خارجه لزوم همگرایی، هماهنگی و همکاری کشورهای منطقه را یادآور شد و آمادگی شرکت های ایرانی را برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی اعلام کرد.ولید المعلم نیز این پیروزی را پیروزی سوریه، ایران و دیگر دوستان ملت سوریه خواند. وی با اشاره به شرایط و تحولات منطقه ای گزارشی از آخرین تحولات و رایزنی ها برای رسیدن به راه حل سیاسی بحران این کشور ارائه کرد. نشست آتی سران ایران، روسیه و ترکیه در سوچی از دیگر محورهای گفت وگوی دو وزیر بود.

پاسخ قاطع در انتظار تجاوزگری رژیم اسرائیل علیه سوریه

دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در دیدار با المعلم با تاکید بر اینکه همکاری ایران و سوریه برای مبارزه با تروریسم تکفیری دستاوردهای غیر قابل انکاری برای منطقه و امنیت بین المللی به دنبال داشته است گفت: این روند تا پایان یافتن بحران امنیتی در این کشور ادامه خواهد داشت.دریابان شمخانی ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همچنین نقض تمامیت ارضی این کشور را غیر قابل قبول عنوان کرد و افزود: در صورت تداوم این اقدامات، تدابیر پیش بینی شده برای بازدارندگی و پاسخ قاطع و متناسب به گونه ای که درس عبرتی برای حکام دروغگو و جنایتکار اسرائیل باشد، فعال خواهد شد.

المعلم نیز با تقدیر از حمایت های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه گفت: مستشاران نظامی ایران به دعوت دولت سوریه و به منظور توانمندسازی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با تروریسم در سوریه حضور یافته اند و دولت خود را موظف به حفظ امنیت نیروهای ایرانی حاضر در خاک این کشور می داند.