آرشیو چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۲۰
حوادث
۱۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: گرد و غبارهای سیستان مهار می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: رئیس جمهوری به دلیل حساسیت موضوع مهار گرد و غبار در کشور از رهبر معظم انقلاب تقاضای 150 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی کرده است تا با اولویت منطقه سیستان از ابتدای سال آینده مشکلات مردم در این حوزه حل شود.

عیسی کلانتری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در چابهار اظهار داشت: طرح مهار گرد و غبارهای منطقه سیستان پس از تایید منابع مورد نیاز از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

وی بیان کرد: توفان ها و گرد و غبار مسئله جدی در منطقه سیستان است و مردم سالها با این مشکل مواجه و از آن رنج می برند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: رئیس جمهوری به شدت پیگیر حل این مسئله است تا در حداقل زمان ممکن مشکل گرد و غبارها حل شود.معاون رئیس جمهوری ادامه داد: بادهای 120 روزه سیستان به 150 تا 160 روز رسیده است و باید قدم اساسی برای مقابله با این پدیده مخرب برداشته شود.

کلانتری گفت: آبی در تالاب بین المللی هامون نیست و مهار گرد و غبارها و ریزگردها با توجه به ترکیب آب، غیرآب و مهار غیر زنده گرد و غبار مشکل است و ضروریست اقدامات لازم انجام تا مردم بیش از این اذیت نشوند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و هیئت همراه از منطقه آزاد، شهرک پتروشیمی، سایت پرورش گاندو ریکوکش، بندر شهید بهشتی و از ظرفیت های حیات وحش و محیط زیست چابهار بازدید و در نشست هایی مسائل و مشکلات زیست محیطی طرح های بزرگ نظیر پتروشیمی را بررسی کردند.