آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷، شماره ۳۳۵۶
روزنامه فردا
۱۶
میدون و سوفیا

دونت وری ونزوئلا! دونت وری!

پوریا عالمی

سوفیا… عشقم… تحلیل سیاست بین الملل دارم امروز برایت باقلوا! برای همین نامه امروزم به تو را به وقایع کشور ونزوئلا اختصاص می دهم که خاری باشم در چشم مخالفان موافقان مخالفت با مخالفان مادورو!

به همین مناسبت نامه ام را با خبری تکان دهنده (هشت ریشتری) شروع می کنم:

حسین الله کرم، حمید رسایی، فواد ایزدی و محمدعلی رامین از سرشناس ترین و موثرترین و مهربان ترین و دلسوزترین و مردم دارترین سیاست مداران معاصر ایران برای حمایت از مردم ونزوئلا با حضور در سفارت ونزوئلا از حکومت ونزوئلا حمایت کردند.

در این مراسم باشکوه «ژنرال کارلوس آکالا کوردونس»، سفیر کشور ونزوئلا در ایران گفت: «چاوز زنده است و میهن زنده است».

این خبر که چاوز زنده است، مردم را نگران کرد که سریع متوجه شدند ژنرال کارلوس آکالا کوردونس استعاره ادبی به کار برده است.

سفیر ونزوئلا گفت: از طرف «نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا» به همه سلام عرض می کند. نیکولاس مادورو جانشین خفن و خلف چاوز است که مردم هر روز وقتی از خواب بیدار می شوند و می بینند مادورو سر و مر و گنده است از شادی در پوست خود نمی گنجند. ونزوئلا از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی به سر می برد و تورم آن (به گزارش صندوق بین المللی پول) به یک میلیون درصد خواهد رسید که متاسفانه تورم یک میلیون درصدی ونزوئلا را دشمنان مادورو سیاه نمایی می کنند، درحالی که این یک دستاورد بزرگ در جهان است و تا الان کسی به تورم یک میلیون درصدی نرسیده بود. خوشبختانه مادورو توانسته پدر آمریکا را هم دربیاورد؛ طوری که الان با یک دلار شما می توانید 720 بار باک بنزینتان را پر کنید! درحالی که هر آمریکایی برای پرکردن باک بنزین خود هردفعه باید ده ها دلار خرج کند.

خوشبختانه گردوغباری را که در ونزوئلا بلند شده است به زودی باد خواهد برد و تنها مادورو خواهد ماند.

در پایان نامه روی ماه تو را می بوسم.

عاشق ضدونقیض تو؛ میدون دوم