آرشیو چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۷۰۰۳
فناوری
۱۷

رصد مجرمین در بریتانیا به کمک برچسب هوشمند

بریتانیا برای محافظت از قربانیان و همچنین نظارت بر مجرمان آزاد شده از زندان، طرح برچسب گذاری GPS با استفاده از فناوری ماهواره ای را در سراسر کشور اجرا می کند.

به گزارش ایران آنلاین، دیوید گاگ وزیر دادگستری بریتانیا اعلام کرد برچسب های GPS به منظور مقابله با هزاران جنایتکار در سراسر کشور طراحی شده و با چسبیدن به بدن مجرمان تمامی حرکات آنها را رصد کرده و در صورت تکرار جرایم سابق هشدار می دهد.این فناوری جدید قرار است توسط اداره پلیس لندن برای نظارت بر مجرمان محکوم به جرایم مرتبط با قاچاق و خشونت های فیزیکی اجرا شود.

وزارت دادگستری بریتانیا می گوید، چنانچه فردی به جرم ضرب و جرح از ورود به منطقه ای ممنوع شده باشد به محض تکرار خطا و ورود به منطقه ممنوعه این برچسب ها به طور خودکار فعال شده و پیام هشداری را به مقامات پلیس ارسال می کند. در حقیقت این فناوری به طور 24 ساعته محل جرم را به یک منطقه تحت نظارت دائمی تبدیل کرده و تحرکات مجرمانی که به طور موقت آزاد شده یا تازه دوران محکومیت خود را طی کرده اند زیر نظر می گیرد.

به گفته وزیر دادگستری بریتانیا، برچسب های موجود از قربانیان محافظت کرده و این اطمینان را به آنها می دهد که فرد مجرم هرگز در منطقه ممنوعه وارد نخواهد شد. برچسب های GPS برای جنایتکاران در سه منطقه، شمال غرب، میدلندز و شمال شرق و مناطق دیگر به اجرا گذاشته شده و تا تابستان سال جاری در سراسر انگلستان و همچنین ولز در دسترس خواهد بود.در حال حاضر حدود 60،000 مجرم در انگلستان و ولز تحت قوانین موجود برچسب گذاری شده و تحت نظارت قرار گرفته اند. انتظار می رود در طول یک دوره یک ساله نیز حدود 4000 مجرم دیگر با برچسب GPS نشانه گذاری شوند. مقامات بریتانیا معتقدند استفاده از این فناوری بسیاری از هزینه های نظارت بر جنایتکاران را کاهش داده و امنیت اجتماعی را بار دیگر به جامعه برمی گرداند.