آرشیو یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۲
حوادث
۱۰

کمبود 600 پایگاه امدادی جاده ای در کشور

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نقش اصلی امدادرسانی را مربوط به 600 پایگاه جاده ای در سایر جاده ها دانست و گفت: با توجه به وسعت و گستردگی جاده های استان باید 1200 پایگاه جاده ای در کل کشور داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس ، علی اصغر پیوندی در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی ما از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار با خانواده داغدار حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج است.

وی در ادامه به تلاش 128 روزه امدادگران هلا ل احمر و سایر دستگاه های امدادی در حادثه سقوط اشاره کرد و گفت: امدادگران برای کاستن آلام خانواده های داغدار در این مدت کارهای سخت زیادی انجام دادند .

وی با اشاره به امدادرسانی امدادگران هلا احمر در پایگاه های جاده ای، کوهستانی و دریایی خاطرنشان کرد: تعداد 50 پایگاه کوهستانی، 13 پایگاه دریایی و 600 پایگاه جاده ای در کل کشور امدادرسانی می کنند.

وی نقش اصلی امدادرسانی را مربوط به 600 پایگاه جاده ای در سایر جاده ها دانست و گفت: با توجه به وسعت و گستردگی جاده های استان باید 1200 پایگاه جاده ای در کل کشور داشته باشیم.

پیوندی تعداد بالگردهای هلال احمر را در کل کشور 24 فروند عنوان کرد و گفت: برخی استان ها به 2 بالگرد نیاز دارند و بر همین اساس تا پایان امسال 3 فروند بالگرد دیگر به ناوگان هوایی ما اضافه می شود.