آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۴
صفحه آخر
۱۲

جدایی طلبان تصاویر پادشاه اسپانیا را به آتش کشیدند

صدها نفر از مردم «بارسلون» در خیابان های این شهر علیه سفر پادشاه اسپانیا به منطقه «کاتالونیا»، تظاهرات کردند و تصاویر وی را به آتش کشیدند.

فیلیپ ششم که در دعواهای سیاسی باید بی طرف باشد، از زمانی که رهبران استقلال طلب کاتالونیا را بی مسئولیت و غیردموکراتیک خواند، به حمایت از یک جناح سیاسی متهم شده و خشم مردم منطقه کاتالونیا را برانگیخته است. به همین خاطر، زمانی که وی وارد شهر بارسلون شد، صدها نفر علیه او تظاهرات کردند.

فیلیپ ششم یکشنبه به بارسلون رفت تا در یک مراسم مربوط به صنایع مخابراتی و تلفن همراه شرکت کند.

معترضان به سفر پادشاه اسپانیا عکس های او را آتش زدند و با بستن خیابان های مرکز شهر، مخالفت شدید خود را به سفر وی به بارسلون و منطقه کاتالونیا نشان دادند.

معترضان همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که خطاب به خاندان سلطنتی نوشته شده بود: "سرکوب را متوقف کنید”. به گزارش فارس، معترضان به سمت یگان ویژه مستقر در محل، تخم مرغ پرتاب کردند.

تنش ها در منطقه کاتالونیا در پی صدور احکام زندان برای رهبران استقلال طلب این منطقه، دوباره شدت گرفته است. شنبه هفته گذشته در اعتراض به محاکمه 12 نفر از سران جدایی طلب، 200 هزار نفر به خیابان های بارسلون آمدند.

«اوریول خوانکوارس» به همراه 11 نفر دیگر متهم شده اند که اکتبر 2017 برگزاری همه پرسی استقلال را ترتیب داده اند. 90 درصد از افرادی که در این همه پرسی شرکت کرده بودند، به استقلال این منطقه از اسپانیا رای داده بودند. دولت مادرید این همه پرسی را محکوم و پارلمان محلی را هم منحل کرد.

دادگاه عالی اسپانیا در رابطه با این اقدام، 25 نفر را به یاغی گری، شورش، اختلاس و جرایمی از این دست متهم کرده بود.