آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۴
صفحه آخر
۱۲

کابینه انگلیس: ترزا می باید برود ترزا می: قصد کناره گیری ندارم

علی رغم ضرب الاجل تعیین شده از سوی کابینه انگلیس برای کناره گیری نخست وزیر این کشور از قدرت تا 3 ماه آینده، خانم «ترزا می» گفته، حاضر به دل کندن از قدرت نیست!

بحران پیچیده برگزیت همچنان بر سر دولت انگلیس سنگینی می کند و معلوم نیست بالاخره «ترزا می» قرار است چگونه این بحران را حل کند. نخست وزیر انگلیس هم اکنون در حال تلاش برای تایید قرارداد خروج از اتحادیه اروپا از سوی پارلمانی است که به شدت دچار شکاف شده است. مدیریت برگزیت از سوی «می» نیز مورد انتقاد همه طرف ها قرار گرفته که مخالفان اتحادیه اروپا و هواداران آن را علیه او متحد کرده است.

ترزا می، دسامبر (آذر) سال گذشته به حزب محافظه کار گفته بود، در انتخابات بعدی در کنار حزبش نخواهد بود و کناره گیری خواهد کرد. او این بیانات را پیش از برگزاری رای گیری عدم اعتمادی که با شکست مواجه شد بیان کرد تا نگرانی قانونگذاران حزب خود را کاهش دهد. به گزارش ایسنا اما او تاکنون تاریخ مشخصی را برای کناره گیری از مقامش تعیین نکرده و به رغم گزارش های منتشر شده مبنی بر اینکه برخی از وزرایش خواستار کناره گیری او پس از برگزاری انتخابات محلی در ماه مه( فروردین) هستند، نه تنها خواستار پیگیری برگزیت، بلکه به دنبال رسیدگی به «دستور کار داخلی» خود نیز هست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر انگلیس پیش از ورود به مصر برای شرکت در نشست شرم الشیخ به خبرنگاران گفت: به نظرم در ماه دسامبر( آذر) به روشنی با حزب محافظه کار درباره اینکه کار من فقط رسیدگی به برگزیت نیست، صحبت کردم. کار من نه تنها به سرانجام رساندن برگزیت، بلکه در واقع رسیدگی به دستور کار داخلی است که در حال پیگیری آن هستم… این همان چیزی است که در ابتدای نخست وزیری ام در مقابل دفتر نخست وزیری درباره آن صحبت کردم. به همین دلیل است که تصمیماتی کلیدی اتخاذ کردیم، مانند افزایش بودجه و برنامه بلند مدت خدمات درمانی و به همین دلیل است که همچنان می خواهم به اقدام در راستای دستور کار داخلی ادامه دهم. بسیاری از اعضای حزب ترزا می پیش بینی می کنند که او پیش از انتخابات آینده انگلیس که قرار است در سال 2022 (پایان دوران نخست وزیر) برگزار شود، کناره گیری کند.