آرشیو چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۳۳۷۱
جهان
۷

رویداد

حکم حبس 14 نفر از روزنامه نگاران ترک

پس از تایید حکم حبس برای کارکنان روزنامه جمهوریت توسط دادگاه تجدیدنظر، این افراد به زندان برای گذراندن باقی حبسشان منتقل شدند. سال گذشته میلادی یک دادگاه در ترکیه 14 نفر از کارکنان و روزنامه نگاران جمهوریت را به زندان محکوم کرد.

استعفای ییلدیریم از ریاست پارلمان

بن علی ییلدیریم، نخست وزیر سابق ترکیه، به دلیل کاندیداتوری برای شهرداری استانبول از سمتش به عنوان رئیس پارلمان استعفا داد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، قرار است ریاست پارلمان را به جلال آدان، نماینده استانبول، به عنوان مسن ترین نماینده در پارلمان ترکیه تحویل دهد.

کناره گیری معاون دادستان کل آمریکا

یکی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا اظهار کرد، انتظار می رود راد روزنستاین، معاون دادستان کل این کشور که شورایی ویژه برای تحقیقات درباره ارتباط احتمالی میان روسیه و کمپین ترامپ تشکیل داد، اواسط ماه مارس کناره گیری کند. او مدت کوتاهی پس از آغاز به کار ویلیام بار، دادستان کل جدید، آمریکا از سمت خود کناره گیری می کند.

ترور عرفات با خمیردندان

بسام ابوشریف، مشاور یاسر عرفات، در مصاحبه با یک شبکه ماهواره ای اردنی گفت: یاسر عرفات به دلیل وجود سم در خمیردندانی که استفاده می کرد، ترور شد. زمانی که او دندان هایش را مسواک می زد، مقداری از این سم وارد لثه و بعد وارد خون او شد.

دفاتر سیاسی در آمریکا و کره شمالی

دولت آمریکا درصدد تبادل کارمندان ارتباطی با دولت کره شمالی برای ایجاد دفاتر سیاسی در هر دو کشور است. این در حالی است که دو کشور برای دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در پایتخت ویتنام در پایان ماه جاری در حال برنامه ریزی هستند.

یک زن در راس پارلمان کردستان عراق

در نخستین جلسه پارلمان کردستان عراق در جریان رای گیری محرمانه با اکثریت 62 رای، والا فرید، نامزد حزب دموکرات کردستان به عنوان رئیس موقت پارلمان انتخاب شد. این نخستین بار است که یک زن برای این سمت انتخاب می شود.

دست رد آمریکا به سینه کردهای سوریه

رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در دیدار با فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک درخواست کردها را برای ماندن هزارو 500 نیروی آمریکایی در سوریه برای ادامه جنگ با داعش رد کرد.

استعفای مشاور ارشد ترودو

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: جرالد باتس، مشاور ارشد سیاسی نخست وزیر کانادا، در بحبوحه بحران سیاسی برآمده از اتهام مداخله دولت در یک پرونده کیفری، از مقام خود استعفا کرد.