آرشیو شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۷
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* محمدعلی فرخ مهر؛ رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه افزایش قیمتی برای پایان سال برای هتل و هتل آپارتمان ها نداریم اظهار کرد: تخفیف 50 درصدی از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه برای مسافران نوروزی درنظر گرفته شده است. وی با اشاره به تبلیغات گسترده ای که برای هتل و هتل آپارتمان ها در تهران انجام شده و تا این لحظه رزرو های چندانی در این هتل ها صورت نگرفته است، اظهار کرد: باتوجه به این تبلیغات هنوز 10 درصد اقامت ها هم پر نشده است. فرخ مهر با بیان اینکه بین 35 تا 40 درصد هتل آپارتمان ها پر شده است، تصریح کرد: 60 درصد از این ظرفیت هنوز خالی است.

* معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون حدود 25 میلیون واحد مسکونی در کشور وجود دارد که بین 30 تا 40 درصد آنها فرسوده هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مازیار حسینی اظهار کرد: این ساختمان ها به لحاظ لرزه ای و سازه ای نیاز به بازسازی و نوسازی دارند. در عین حال باید حداقل تقاضای سالانه 600 هزار واحد به دلیل ازدواج نیز به این میزان افزوده شود که همه این ها حاکی از تقاضای بالا به تامین مسکن است. وی افزود: در سال های گذشته به دلیل ساخت و ساز پایین تر از میزان واقعی آن، تقاضای انباشته پنج تا شش ساله ای ایجاد شده است که مشکلاتی را در موضوع اجاره بها رقم زده، که البته باید گفت کنترل این امر در دست وزارتخانه نیست.

* رئیس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری واستخدامی با بیان اینکه 900 هزار پست سازمانی دولتی داریم، گفت: حذف قائم مقامی و برخی دیگرازپست ها و معاونت ها و دانشکده های کاربردی در دستور کار است. علیرضا شاهپری در گفت و گو با خبرگزاری مهر، افزود: در حال حاضر مباحث مربوط به اصلاح ساختار سازمانی، کوچک سازی ومتناسب سازی دولت از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور در حال پیگیری است. طبق ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه باید حجم دولت 15 درصد کاهش یابد که تا پایان سال جاری باید پنج 5 درصد محقق شود. البته مدارس دولتی استثنا هستند.