آرشیو شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۳۷
حوادث
۱۰

معاون وزیر کشور: 70 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است

معاون وزیر کشور گفت: در حال حاضر، 70 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور فرسوده است.

به گزارش تسنیم ، مهدی جمالی نژاد، در آئین بهره برداری از 18 پروژه عمرانی، خدماتی، ترافیکی و فرهنگی در شهرستان سبزوار، از فرسودگی بیش از 70 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور خبر داد و تصریح کرد: نیازمند نوسازی در ناوگان حمل و نقل هستیم و یکی از طرح های مهم رئیس جمهور نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی است و طی انعقاد تفاهم نامه ای به دنبال ساخت اتوبوس در کشور هستیم.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 350 میلیارد تومان قیر رایگان به شهرهای کمتر از 50 هزار نفر جمعیت اختصاص یافت و تا پایان سال جاری اختصاص قیر رایگان به شهرها ادامه دارد، در سال آینده نیز 13 درصد میزان قیر رایگان شهرداری های کشور به 17 درصد افزایش یافت. شهردار سبزوار هم در این مراسم با بیان اینکه سبزوار دارای جمعیتی بیش از 246 هزار نفر است، گفت: از سال 1387 احداث بزرگراه یا رینگ محیطی شهر سبزوار در دستور کار قرار گرفت که سه کیلومتر در سال های گذشته توسط شهرداران سابق به بهره برداری رسید.

سید علی کوشکی با بیان اینکه یکی از وظایف ما در حوزه شهرسازی اجرای رینگ محیطی بود که چهار کیلومتر مسیر رفت و برگشت با همت مسئولان شهرداری احداث شد، افزود: حدود پنج میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار طی سال جاری در حوزه زیرسازی، جدول کشی و روکش آسفالت هزینه شده است.

‍ شهردار سبزوار بیان کرد: همچنین 18 خیابان اصلی شهر، 90 کوچه، فاز سوم پروژه بزرگ امیریه و دیگر پروژه های عمرانی افتتاح شد. این پروژه ها با حدود 42 میلیارد تومان اعتبار در حوزه عمرانی و سرمایه گذاری پروژه ها احداث شده و امیدواریم در سال آینده ادامه رینگ محیطی سبزوار به طول 2/7 کیلومتر باقی مانده به جاده جوین و جغتای متصل شود.با تکمیل عملیات احداث کمربندی ابریشم حمل و نقل شهروندان تسهیل و تسریع می یابد.