آرشیو دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۳۱۵
خارج از مرزها
۵

کیوسک

اکونومیست: پانداها پرواز می کنند؟

پرونده ویژه این هفته «اکونومیست» اقتصاد چین است با این تیتر عجیب: «آیا پانداها می توانند پرواز کنند؟». تیتری که اشاره به کارهای غیرممکنی دارد که چینی ها رویای انجام آن را دارند. «فوریت ترامپ»، «تجارت و هشدارهای جهانی»، «انتخابات 2020»، «سیاست های برزیلی»، «آینده چین»، «هوندا کارخانه خود را می بندد» و...گزارش های این هفته «اکونومیست» است.

تایم: تق تق

با اعلام حضور برنی سندرز در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری امریکا، مجله «تایم» طرح جلد این هفته خود را به دونالد ترامپ و رقبای دموکراتش اختصاص داده و تیتر زده است: «تق تق». « چگونه هنرمندان تمام قرون روح خلاق خود را زنده نگه دارند»، «وقتی به امید نیاز دارم به تاریخ زندگی سیاهپوستان نگاه می کنم»، «ما فکر می کنیم که کامپیوترها بهترین عکس اسکار 2019 را انتخاب می کنند» و... گزارش های دیگر این هفته «تایم» است.

نیویورک تایمز: نقاشی کودکانه

روزنامه «نیویورک تایمز» در سال های اخیر تلاش زیادی کرده تا صدای کودکان مهاجر سوری و کودکان جنگ زده یمن باشد. گزارش هایی که این روزنامه از کمپ های مهاجران سوری، یا از زندگی سخت و دردناک کودکان منتشر می کند و روایت های شان از زندگی این کودکان، همیشه در صدر اخبار است و دیده می شود. در راستای همین دغدغه ها هم عکس یک این روزنامه در روز شنبه از نقاشی یک کودک یمنی است. خلاقیتی که بسیار دیده شد و باردیگر نگاه مردم جهان را به این فاجعه متوجه کرد.