آرشیو چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۰
ورزش
۴

الدحیل قطر 3 - استقلال صفر

شروع تلخ آبی ها در آسیا

وینفرد شفر در روزی که تیمش را به شکلی آشکار با گارد دفاعی و بسته وارد بازی کرده بود، در مسابقه سخت خارج از خانه مقابل تیم پرستاره الدحیل تن به شکست 3 بر صفر داد.

نیمه اول را باید کاملا از آن الدحیل دانست. تیمی که همه امکانات لازم را برای بزرگی در اختیار دارد و آخرین خرید سرشناس و پرسروصدای آنها مهدی بن عطیه هم از ابتدا در میدان بود. اما هر چه از زمان بازی گذشت، استقلال بیشتر پیش کشید تا تعادل برقرار شود. آبی ها حتی در چند موقعیت می توانستند دروازه قرمزپوشان قطری را باز کنند.

الدحیل به لطف استفاده از بازیکنان گرانقیت و حرفه ای خود آنقدر عرصه را بر حریف تنگ کرد تا آنکه در دقیقه 56 روی ارسال کرنر و توسط بن عطیه به گل رسید. بازیکنان خط دفاعی استقلال که تا آن لحظه تقریبا بی نقص بازی کرده بودند، در دقیقه 56 بن عطیه را کاملا تنها گذاشتند تا او بدون مشکل ضربه سر را وارد دروازه مهدی رحمتی کند. او در دقیقه 24 هم گل زده بود که آن گل در موقعیت آفساید زده شد و روشن ایرماتوف داور سرشناس ازبک آن را مردود اعلام کرد. به این ترتیب بازیکنی که در جام جهانی همراه مراکش مقابل ایران شکست خورده بود، در لیگ قهرمانان به نماینده ایران گل زد.

بعد از گل الدحیل، استقلال کمی جلو کشید؛ اما برنامه ای برای گلزنی به حریف نداشت تا الدحیل دوباره سوار بر بازی شود. این برتری در دقیقه 73 به گل دوم منجر شد و یوسف العربی این بار برای الدحیل گل زد تا روی فاریا مچ وینفرد شفر را بخواباند. تیر خلاص هم در دقیقه 91 با گل علی عفیف زده شد تا آبی ها دستشان را به نشانه تسلیم بالا ببرند.

در دیگر دیدار این گروه العین امارات در زمین خود با نتیجه یک بر صفر مقابل الهلال عربستان شکست خورد.