آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۲
حوادث
۱۹

سراب ویزا در اینستاگرام

مردی که در اینستاگرام افراد را به بهانه گرفتن روادید کشورهای مختلف فریب داده و از آنها کلاهبرداری می کرد، بازداشت شد.

به گزارش جام جم، چندی پیش مردی با حضوردر پلیس فتای تهران از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: به دنبال دریافت روادید برای یکی از کشورهای اروپایی بودم، اما موفق به این کار نشدم. یک روز در شبکه اینستاگرام صفحه ای در ارتباط با دریافت روادید قانونی در مدت زمان کوتاه برای همه کشورها دیدم. صاحب این صفحه ادعا می کرد اگر نتواند روادید بگیرد، به متقاضیان خسارت می دهد.

وی افزود: فریب حرف هایش را خوردم و 30 میلیون تومان به حسابی که گفته بود واریز کردم و منتظر ماندم تا روادید سفرم آماده شود. بعد از چند هفته خبری از آن مرد و تحویل ویزای درخواستی ام نشد. زمانی که دوباره برای گفت وگو و ارسال پیام به صفحه اینستاگرامی او رفتم، متوجه شدم او دیگر در اینستاگرام فعال نیست و شماره تلفن همراهش نیز خاموش است. همان جا بود که متوجه شدم او سرم کلاه گذاشته و اکنون از مرد کلاهبردار شکایت دارم.

تحقیقات پلیس فتا در حالی ادامه داشت که ماموران به سرنخ هایی دست یافتند مبنی بر این که مردی 37 ساله با طراحی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات برای گرفتن روادید کشورهای مختلف از افراد دیگری هم به شیوه ای مشابه پول های کلان گرفته و کلاهبرداری کرده است. متهم تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که چند روز پیش آخرین مخفیگاه او در خیابان میرزای شیرازی به دست آمد و بازداشت شد.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتای تهران در این باره گفت: با تحقیق از متهم او اعتراف کرد بعداز راه اندازی صفحه ای در اینستاگرام به بهانه این که می تواند روادید همه کشورها را برای مردم اخذ کند متقاضیان را فریب داده و مبالغی از 30میلیون تومان به بالا از آنها پول گرفته و دست به کلاهبرداری زده است. متهم در بازداشت به سر می برد. تحقیقات از او برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد. افرادی که در دام این کلاهبردار گرفتار شده اند نیز می توانند با حضوردر پلیس فتای تهران از مرد کلاهبردار شکایت کرده و پرونده هایشان را پیگیری کنند.