آرشیو پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۳۳۷۸
اقتصاد
۵

خبر

ترس واردکنندگان از ترخیص لوازم یدکی دپوشده در گمرک

مدیرکل گمرک چابهار با بیان اینکه سه هزار کانتینر لوازم یدکی در این منطقه مانده است، گفت: صاحبان کالا از ترخیص محموله های دپو شده در گمرکات واهمه دارند.عزیزالله شمس در گفت وگو با مهر، درباره کانتینرهای حامل لوازم یدکی دپوشده در گمرکات کشور اظهار کرد: از 10 هزار کانتینر لوازم یدکی مانده در گمرک، سه هزار کانتینر مربوط به منطقه چابهار (هم برای ایران خودرو و هم برای سایپا) است. البته ارزش ریالی و مبدا این محموله ها را نمی دانم؛ چراکه هنوز به ما اظهار نشده است.مدیرکل گمرک چابهار درباره علت دپوشدن این محموله ها افزود: گمرک تسهیلاتی برای واردکنندگانی که مشکل دارند، در نظر گرفته است؛ به این صورت که می توانند 70 تا 80 درصد کالا را ترخیص کنند و مابقی کالاها به عنوان وثیقه در گمرک بماند.

واکنش وزیر نفت به شایعه ها درباره استعفایش

در پی برخی اظهارنظرها درباره «استعفای قریب الوقوع» بیژن زنگنه، او در سخنانی به طور تلویحی این شایعه ها را تکذیب کرد.به گزارش ایسنا، بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت، صبح روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت وزرا، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره شایعه مربوط به کناره گیری خود از کابینه دولت اظهار کرد: بگردند تا بگردیم.روز گذشته کریمی قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی، گفته بود در پی استعفای ظریف، با این استعفا موافقت شده و زنگنه، وزیر نفت نیز به زودی استعفا خواهد داد. این در حالی است که اعلام شد رئیس جمهوری با استعفای ظریف موافقت نکرده است.

اسکورت گوشت وارداتی تا فروشگاه ها

معاون اتاق بازرگانی گفت: گوشت های وارداتی بعد از بازشدن پلمب در خودرو های حامل تا محل فروشگاه های توزیع اسکورت می شوند. به گزارش تسنیم، هوشیار فقیهی با اشاره به تشدید نظارت ها بر توزیع کالا های اساسی گفت: محموله گوشت های وارداتی بعد از بازشدن پلمب در خودرو های حامل تا محل فروشگاه های محل توزیع به نوعی اسکورت می شوند تا از رسیدن آن به دست مصرف کننده واقعی و هدف اطمینان حاصل شود.