آرشیو پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۳۳۷۸
جهان
۷

رویداد

بازگشت گوآیدو به ونزوئلا

خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا، سه شنبه پس از نشست با دیپلمات های منطقه ای و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در کلمبیا، گفت در روزهای آتی زمان بازگشت خودش و همچنین اقداماتی را که هدفش جلب حمایت ارتش و کارکنان دولتی ونزوئلاست، اعلام می کند. همچنین به گفته نماینده آمریکا، این کشور به زودی از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا درباره قطع نامه ای که از دولت ونزوئلا می خواهد به کمک های انسان دوستانه اجازه ورود بدهد و انتخابات آزاد برگزار کند، رای گیری انجام دهد.

دیدار داماد ترامپ با اردوغان

جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد او، به همراه نماینده ویژه ریاست جمهوری این کشور در روند صلح خاورمیانه با رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا نیز دیدار کرد. او درباره جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا برای منطقه خاورمیانه با اردوغان رایزنی کرده است.

هیلی نامزد عضویت در هیئت مدیره بویینگ

شرکت هواپیماسازی بویینگ، نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد را به عنوان عضو جدید هیئت مدیره خود معرفی کرد.

سفر وزیر خارجه بریتانیا به عربستان

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، در روزهای آتی به منظور بررسی شماری از پرونده ها، از جمله پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی به عربستان سفر خواهد کرد.

پیروزی رئیس جمهور نیجریه در انتخابات

با اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیجریه، محمدو بوهاری، رئیس جمهور و دیکتاتور نظامی سابق این کشور، به عنوان برنده این انتخابات اعلام شد و دومین دور ریاست جمهوری خود را به دست آورد.