آرشیو دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۵
صفحه آخر
۱۲

ضربه بزرگ اطلاعاتی روسیه به غرب

پوتین: سال 2018 حدود 129 افسر اطلاعاتی و 465 جاسوس غربی را به دام انداختیم

رئیس جمهور روسیه در جلسه سالانه سرویس اطلاعات فدرال کشورش خبر از ضریه بزرگ اطلاعاتی به غرب داده و اعلام کرده که در سال گذشته میلادی مسکو توانست حدود 600 جاسوس غربی را به دام اندازد.

«ولادیمر پوتین» که در جلسه سرویس اطلاعات فدرال روسیه، حضور پیدا کرد و در آن مجمع سخنان مهمی را مطرح کرد. وی ابتدا از «جنگ اطلاعاتی و سایبری روزافزون روسیه با غرب» صحبت کرد و سپس آمار بسیار مهمی را از تعداد جاسوسان اطلاعاتی غربی که در تور «اف.اس.بی» گرفتار شدند را اعلام کرد. وی در جلسه سالانه سرویس اطلاعاتی روسیه خطاب به افسران اطلاعاتی کشورش گفت: «ماموران اطلاعاتی باید همانند همیشه با دقت بالا در جنگ اطلاعاتی حضور داشته باشند...عاملان خارجی حداکثر تلاششان را می کنند تا بتوانند اطلاعات طبقه بندی شده، اقتصادی، سیاسی، علمی و فن آوری را کسب کنند.»

وی در ادامه برای مبارزه بهتر در حوزه اطلاعاتی راهکار هم ارائه می دهد و تاکید می کند: «با توجه به گسترده شدن تلاش های عاملان اطلاعاتی برای ضربه زدن به کشور، راه های مبارزه هم باید به همان سرعت گسترش یابد تا بتواند موثر باشد. راه های مبارزه اطلاعاتی باید بر اساس فن آوری روز دنیا طراحی و عملیاتی شود.»

سپس به یک آمار تازه اشاره شد که حکایت از «ضربه بزرگ اطلاعاتی روسیه به غرب» دارد. پوتین تاکید کرد: «در سال گذشته میلادی، 129 افسر اطلاعاتی غرب را به دام انداختیم و از سویی دیگر 465 جاسوس را هم دستگیر کرده ایم.» پوتین تاکید کرد که این چنین آماری هم مایه خوشحالی است و هم بسیار نگران کننده می تواند باشد.

گفتنی است چین نیز چند ماه پیش اعلام کرد شماری جاسوس آمریکا را دستگیر و اعدام کرده است.