آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۶
صفحه آخر
۱۲

بوتفلیقه در میان خشم و اعتراض های مردمی به الجزایر بازگشت!

در حالی که تیم پزشکی رئیس جمهور الجزایر در سوئیس از وخامت حال بوتفلیقه خبر داده بود، نهاد ریاست جمهوری این کشور گزارش داده که عبدالعزیز بوتفلیقه وارد خاک الجزایر شده است.

نهاد ریاست جمهوری الجزایر با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که «عبدالعزیز بوتفلیقه» پس از انجام معاینه های پزشکی از سوئیس به الجزایر بازگشته است. در این بیانیه اشاره ای به وضعیت سلامت رئیس جمهور این کشور نشده است.

منابع محلی می گویند که نیروهای امنیتی این کشور تدابیر شدید امنیتی را برای استقبال و مشایعت وی به محل اقامت خود انجام داده اند.

این در حالی است که تظاهرات علیه نامزدی مجدد بوتفلیقه برای پنجمین دوره متوالی ریاست جمهوری در مناطق مختلف پس از گذشت یک ماه همچنان ادامه دارد.

مردم الجزایر به شدت از تصمیم بوتفلیقه برای ماندن در قدرت برای پنجمین دور پیاپی خشمگین هستند. وی علیرغم ضعف جسمانی و بیماری قصد دارد بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

در این میان جمعیت علمای مسلمان الجزایر به عنوان بزرگترین تجمع علمای این کشور طی بیانیه ای از عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری کنونی این کشور خواست از نامزدی در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انصراف دهد.

این جمعیت همچنین خواستار آغاز گفت وگوی جدی برای ایجاد مرحله جدید در این کشور از طریق اقدامات فوری نظیر آزادی رسانه ها شد.