آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۲۲۱۴۶
حوادث
۱۰

کشف بیش از 3 تن انواع مواد مخدر در دو استان جنوبی

نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان و یزد طی عملیات های جداگانه ای در مبارزه با سوداگران مرگ سه هزار و 393 کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از دو هزار و 315 کیلوگرم انواع مواد مخدر در دو عملیات موفق در شهرستان های سراوان و نیکشهر خبر داد.

سرتیپ احمد طاهری، در این باره اظهار داشت: ماموران مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان به سرنخ هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط اعضاء یک باند از مناطق مرزی به شهرستان های سراوان و نیکشهر دست یافتند.

وی افزود: تیم های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، با کنترل تحرکات اعضای این باند سرانجام روز یکشنبه تعدادی از آنان را که با دو دستگاه پژو 405 در حال جابه جایی محموله سنگین مواد مخدر در یکی از محورهای فرعی حاشیه شهر سراوان بودند، شناسایی کردند و زیر نظر قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری سه سوداگر مرگ خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروهای متهمان 900 کیلوگرم تریاک و 327 کیلو و 10 گرم حشیش به همراه دو قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف شد.

طاهری خاطرنشان کرد: در ادامه این عملیات، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان نیکشهر با تیم دیگری از این باند که قصد جابه جایی موادمخدر به خارج از استان را داشتند درگیر شدند و در این عملیات مسلحانه ضمن دستگیری دوقاچاقچی از دوخودرو آنان یک هزار و 32 کیلو و 235 گرم تریاک، 53 کیلو و 700 گرم هروئین و سه کیلو سایر مواد به همراه دو قبضه سلاح کلاش، یک قبضه سلاح شکاری «وینچستر» و مقادیری مهمات کشف کردند.

همچنین به گزارش خبرنگار ما از یزد، فرمانده انتظامی استان یزد نیز از کشف یک هزار کیلوگرم تریاک و 78 کیلو گرم حشیش در بازرسی از دو دستگاه کامیون خبر داد.

سرتیپ محمدرضا میرحیدری گفت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و انهدام و دستگیری اعضای باندهای واردکننده موادمخدر، پلیس استان یزد از بارگیری و حرکت قاچاقچیان با یک محموله سنگین مواد مخدر از شرق کشور به سمت استان یزد مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران با تشکیل تیم های عملیاتی و کنترل محورهای فرعی استان دو دستگاه تریلی حامل این مواد را شناسایی و متوقف کردند.

وی اضافه کرد: در این رابطه شش نفر از سوداگران مرگ دستگیر شدند.