آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۵
جامعه
۱۸

3000 تیم بهداشتی در طرح سلامت نوروزی

وزیر بهداشت گفت: مانور بسیج سلامت نوروزی در حوزه بهداشت محیط در اورژانس و همچنین سازمان تعزیرات حکومتی آغاز شد و تا 20 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت و در طول این مدت، 3000 تیم بازرسی بهداشت محیط در دانشگاه های علوم پزشکی بسیج می شوند.

به گزارش جام جم، سعید نمکی در حاشیه آغاز طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: تیم های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت از اماکن بین راهی، اقامتگاه ها، هتل ها و اماکن عرضه مواد غذایی به طور مرتب و مستمر با دستگاه های مجهز و پرتابل بازرسی می کنند و در همان محل، تخلفات را صورتجلسه کرده و برخورد قانونی می کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم ارائه دهندگان مواد غذایی برای خیر کسب و کار خودشان، رعایت حال مردمانی را کنند که بعد از مدت ها با دلخوشی می خواهند با خانواده های خود به سفرهای نوروزی بروند. وزیر بهداشت افزود: همکاران ما در وزارت بهداشت در کنار مردم در ایام نوروز حضور دارند و برای کنترل سلامت مواد غذایی، لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

نمکی درخصوص بازدارندگی مجازات برای تخلفات بهداشتی در طول طرح سلامت نوروزی، گفت: بخشی از بازدیدهای بهداشتی و برخوردهای قانونی مربوط به وزارت بهداشت و بخش دیگر بیرون از وزارت بهداشت است و امیدوارم با هماهنگی هایی که با سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه داریم، بتوانیم متخلفان را با شدت بیشتری مجازات کنیم تا اگر معدود کسبه ای در خدمت رسانی به مردم دچار تعلل می شوند، مجازات به گونه ای باشد که باعث پرهیز آنها از ادامه تخلفات شود.

وی درخصوص استفاده از دفاتر خدمات سلامت در طول اجرای طرح سلامت نوروزی، افزود: قطعا ما در استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی در همه خدمات بهداشتی و درمانی مشتاق هستیم و امیدواریم مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت، تقویت شود.