آرشیو سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۵
رسانه: بین الملل
۸

افزایش کشته های جنایت تازه سعودی ها در یمن

وزارت بهداشت صنعا از افزایش شمار کشته های حملات ائتلاف متجاوز عربی به استان حجه یمن خبر داد. به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت در دولت نجات ملی صنعا با انتشار گزارشی اعلام کرد که شمار قربانیان در حملات جنگنده های سعودی به استان حجه واقع در شمال غرب یمن به 23 نفر رسیده است که 14 نفر از آنها کودک و 9 نفر دیگر زن هستند؛ در این میان گفته می شود زخمی ها در شرایط بحرانی و وخیمی به سر می برند.

همچنین به گزارش پایگاه خبری النشره، این وزارتخانه از عدم موضعگیری سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری در قبال این جنایت انتقاد کرده و نسبت به عدم ایفای نقش انسانی کمیته بین المللی صلیب سرخ در قبال قربانیان غیرنظامی در این جنایت ابراز تاسف کرد.

این وزارتخانه افزود: امدادرسانان به دلیل ادامه پروازها و بمباران کشر از بیرون کشیدن کشته ها از زیر آوار عاجزند؛ در حالی که یکی از خودروهای امدادرسان نیز در منطقه سودین در شهرستان کشر در اثر حملات هوایی دشمن منهدم شد.

در این بیانیه آمده است، اکثر قربانیان حملات خصمانه در کشور زنان بودند در حالی که این اتفاق در روز جهانی زن رخ داد. طبق این بیانیه، جنگنده های ائتلاف عربی مرتکب جنایتی در حق شهروندان در منطقه مغربه طلان در شهرستان کشر با بیش از 30 حمله هوایی شدند. جنبش انصارا... هم پیش از این از کشته شدن 20 زن و کودک در اثر حملات جنگنده های ائتلاف در شمال حجه خبر داده بود.

ائتلاف سعودی در جمعه گذشته نیز با حمله به شهر کشر 12 عضو یک خانواده یمنی را کشت یا زخمی کرد.

جدیدترین بررسی های سازمان ملل متحد از اوضاع یمن نشان می دهد نزدیک به صد غیرنظامی در سال 2018 در این کشور به طور هفتگی به خاطر درگیری های نظامی کشته یا مجروح شده اند.

به نوشته پایگاه خبری العربی، آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد در گزارش خود اعلام کرد تلفات غیر نظامیان در سال گذشته میلادی در یمن حدود 5000 نفر بوده است.