آرشیو یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۵۳۴۹
زندگی: ایران
۱۶

نوروزگاه

نسیم نوروزی در همه جای ایران می وزد!

نوروز امسال به هر کجای ایران که بروید، بساط شادی و شور برپاست و همه استان ها در تلاشند به بهترین شکل ممکن از شما پذیرایی کنند. در این میان، دو استان آذربایجان غربی و خوزستان، با در نظرگرفتن تمهیدات ویژه، تمام تلاش خود را برای رقم زدن لحظاتی خوش در تعطیلات سال نو به کار بسته اند.

نوروز در آذربایجان غربی

استان آذربایجان غربی، با برگزاری 9 برنامه نوروزی در میراث جهانی تخت سلیمان می خواهد رسم میزبانی را به جا آورد. به گفته سرپرست میراث جهانی تخت سلیمان، اجرای موسیقی زنده محلی آشیقی، اجرای زنده تکم گردانی، بایرام سوفراسی به سبک محلی، اجرای بازی های محلی به تفکیک نوجوانان و بزرگسالان، نمایشگاه اموال فرهنگی منقول نفیس، برگزاری نمایشگاه عکس از بناهای تاریخی شهرستان تکاب، نمایشگاه آداب و رسوم منطقه در نوروز، نمایش آثار فرهنگی سنگی و برپایی نمایشگاه و غرفه صنایع دستی از جمله برنامه های نوروزی مجموعه جهانی تخت سلیمان است.

نوروز در خوزستان

باتوجه به ظرفیت های دو شهر اروندکنار و چوئبده در استان خوزستان قرار است کمیته گردشگری آبی و جنگ در این دو شهر تشکیل شود. دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر آبادان ضمن اعلام این خبر گفت: بنادر اروندکنار و چوئبده با همکاری مرزبانی درخصوص راه اندازی گردشگری آبی اقدامات لازم را انجام می دهند. به گفته او همچنین آموزش وپرورش برای استقبال از مهمانان نوروزی مدارس خود را تجهیز خواهند کرد، اما جز مدارس، گردشگران برای اسکان می توانند به روستاهای هدف گردشگری که به آنها معرفی خواهد شد نیز بروند.