آرشیو شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷، شماره ۴۳۲۵
جامعه
۱۳
شورا

پیگیری طرح «خانه باغ» از سوی شورای شهر تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری طرح خانه باغ از سوی شورا خبر داد. محسن هاشمی در مراسم کاشت نهال «ایثار و امنیت» در بهشت زهرا (س)، با بیان اینکه ارزش فضای سبز در تهران بسیار بالاست و ما در شورای شهر تلاش داریم در کنار درختکاری و گسترش فضای سبز باغ های تهران را هم حفظ کنیم، عنوان کرد: همان طور که می دانید جلوی تخریب این باغ ها گرفته شده و مصوبه هایی که مجوز تخریب می داد، لغو شده است. در تهران حدود 473 پرونده درخواست مجوز برای تخریب بلاتکلیف بود و به همین دلیل شهرداری تهران استفساریه ای به شورا داد تا این پرونده ها تعیین تکلیف شوند که شورا بعد از دو ساعت بحث و بررسی به 62 درخواست که تمامی مراحل درخواست مجوز آن طی شده بود و حتی بیشتر مبالغ عوارض آن که جمعا در حدود 170 میلیارد تومان پرداخت شده بود، اجازه ساخت داد. شورا برای حفظ باغ های تهران طرح خانه باغ را در دستور کار دارد که با اجرای آن باغ های تهران حفظ خواهند شد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تنها با کاشت درخت نمی توان جلوی آلودگی را گرفت، گفت: بهترین راه برای کاهش آلودگی شهر تهران کاهش مصرف سوخت است که باید در این زمینه تلاش کنیم. همان طور که می دانید ایرانی ها بیشترین سرانه مصرف سوخت را در جهان دارند و می توان با اقداماتی نظیر تقویت و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی کاری کرد که مردم کمتر سراغ خودروهای شخصی بروند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه زیرساخت های خوبی در کشور ایجاد شده است و می توان با تجهیز بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی مثل خرید اتوبوس و به جریان انداختن بیشتر واگن های قطار، حمل و نقل عمومی را گسترش داد تا جایی که بتوان به رکورد 10 میلیون سفر در روز از طریق مترو و اتوبوس رسید. هاشمی تصریح کرد: ساخت تونل به اندازه یک اتوبان 50 باندی می تواند ظرفیت حمل و نقل عمومی ایجاد کند و البته در این زمینه زیرساخت های لازم ایجاد شده و همه چیز برای گسترش حمل و نقل عمومی فراهم است. از سوی دیگر هم با تلاش مهندسان تمامی مراحل ایجاد زیرساخت ها در این زمینه بومی شده است.