آرشیو شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۳۴۴۴
حوادث
۱۱

دستگیری پسر به اتهام سرقت خودروی پدر

شرق: پسری که همراه دو دوستش خودروی پدر خود را دزدیده بود تا به شمال سفر کند، در جریان تعقیب و گریز پلیسی با شلیک تیر هوایی دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما، روز چهارشنبه هفته گذشته مردی با مراجعه به کلانتری قیامدشت مدعی شد خودروی پراید مشکی اش از مقابل در خانه سرقت شده است. به این ترتیب، طرح دستگیری متهمان به اجرا در آمد و ماموران ساعت یک بامداد پنجشنبه خودروی مسروقه را حوالی دانشگاه آزاد دیدند و دستور ایست صادر کردند اما راننده و دو سرنشین دیگر فراری شدند. در ادامه با توجه به فرار متهمان یک واحد گشتی کمکی نیز فراخوانده شد.

متهمان که سوار بر این خودرو از محل متواری شده بودند، به اتوبان امام رضا(ع) رفتند و از آنجا به سمت سه راه سیمان حرکت کردند. ماموران حین تعقیب و گریز پلیسی بعد از شلیک دو تیر هوایی، با توجه به قوانین به کارگیری سلاح، مجبور به شلیک به سمت خودرو شدند. با شلیک دو تیر مستقیم یکی از لاستیک های جلوی خودرو پاره شد و با شلیک دیگری به سمت لاستیک عقب، خودروی پراید سرقتی به طور کامل از حرکت ایستاد و هر سه متهم که چاره ای جز تسلیم خود نداشتند، با رسیدن واحد گشتی کمکی، خود را در اختیار نیروهای پلیس قرار دادند.

بعد از آن شاکی با حضور در کلانتری متوجه شد یکی از متهمان پسرش است. او از فرزند خود و دو دوست وی شکایت کرد. در ادامه پرونده ای دراین باره تشکیل شد و در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

همچنین پسر مال باخته در تحقیقات گفت: پس از خریدن مشروب به روستایی در حوالی قیامدشت رفتم و بعد از مصرف آن به همراه دو دوستم، آنها پیشنهاد دادند خودروی پدرم را بدزدیم و با آن به شمال مسافرت کنیم. من هم موافقت کردم اما پس از سرقت خیلی سریع از سوی ماموران دستگیر شدیم.