آرشیو دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۴۳۸۵
خارج از مرزها
۵

عکس نوشت

با پایان ماه رمضان، خبرگزاری «رویترز» مجموعه عکسی از جشن عیدفطر در کشورهای اسلامی منتشر کرده است. مجموعه عکسی که روایت می کند مسلمانان در سراسر جهان چطور بعد از یک ماه روزه داری و عبادت، عید فطر را جشن می گیرند و چه مراسم آیینی و مذهبی برای این روز ویژه و مهم دارند. عکس هایی که می بینید از این مجموعه انتخاب شده است.

عکس از نمازجمعه عید فطر امسال در تهران است که توسط سایت رهبری منتشر شده است. این عکس تنها عکس منتخب رویترز از عید فطر در ایران است و نمازگزاران زن در نماز روز عید فطر را نشان می دهد.

عبدالکریم، پدر 26 ساله چهار فرزند است. این پدر پاکستانی روز آخر جشن عید فطر، همراه فرزندانش روی چرخ و فلک نشسته و تفریح می کند.

مردم سوریه در روز عید فطر به دیدار اهالی تازه درگذشته خود می روند. در این عکس سوری ها در روز عید فطر به قبرستان رقه آمده اند تا در روز عید به درگذشتگان خود ادای احترام کنند.

اینجا استانبول است و حاشیه دریای مدیترانه. مردی در روز سوم جشن عید فطر این طور از تعطیلات و روزهای جشن لذت می برد؛ با شیرجه زدن در دریا.

مردم مصر نماز عید فطر را در پارک و دسته جمعی می خوانند. عکسی که می بینید در یکی از پارک های قاهره گرفته شده و تجمع نمازگزاران مصری را نشان می دهد.

مردی لباس دلقک پوشیده و به کمپ پناهندگان سوری آمده تا در روز عید فطر کودکان سوری را که در این کمپ و در شرایط سخت زندگی می کنند، خوشحال کند.