آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۲
شهرستان ها
۷

2 هزار و 200 میلیارد ریال به بازسازی روستاهای سیل زده لرستان اختصاص یافت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 2هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی روستاهای سیل زده لرستان اختصاص یافته است.

علیرضا تابش در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان بیان کرد: نخستین اقدام در راستای بازسازی مناطق سیل زده، مطالعه ای جامع جهت جانمایی و بازسازی زمین ها و شهر و روستا به کمک پژوهشکده سوانح طبیعی و دانشگاه تهران انجام شده است.

وی افزود: نتیجه حاصل شده در این راستا حل مشکلات روستا جهت مقاوم سازی و ایجاد دیوار ساحلی و سیل بند به وسیله مهندسین مشاور در حال مطالعه است که تا چند روز اینده نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: استحکام بخشی در مناطق سیل زده از اقدامات قابل توجه در بازسازی این مناطق خواهد بود.

تابش گفت: تسهیلات به سیل زدگان باید پرداخت شود و سپس راجع به تقسیط دستورالعمل صادر خواهد شد.

وی افزود: قسط اول تسهیلات اکنون باید در حساب افراد سیل زده قرار گرفته باشد تا افراد اقدام برای ساخت و ساز کنند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مردم آماده همکاری و ساخت و ساز هستند و باید از حضور آنها جهت بازسازی و ارائه خدمات استفاده کرد و سنگ اندازی در این مسیر نشود.

وی اظهار داشت: کمک هزینه معیشتی همزمان با ساخت و سازها پرداخت و جهت احداث اتاقک ها مصالح رایگان به سیل زدگان داده می شود.

تابش ادامه داد: پرداخت تسهیلات 25 هزار میلیارد ریال به سیل زدگان نیاز به تضمین نامه برنامه و بودجه دارد و بانک ها باید در این راستا تعامل لازم را انجام دهند.