آرشیو چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۲
شهرستان ها
۷

گردنه الماس خلخال حذف می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با احداث یک دهنه تونل در محور کوهستانی خلخال به اسالم گردنه صعب العبور الماس برای همیشه حذف می شود.

محبوب حیدری افزود: با قطعی شدن طرح احداث تونل در راه ارتباطی خلخال، اسالم این مسیر ایمن شده و خواسته دیرینه مردم منطقه برای استفاده از تونل در مهم ترین راه ارتباطی این شهرستان به استان گیلان محقق می شود.

وی گفت: طرح احداث یک دهنه تونل به طول 2 کیلومتر و 200 متر با هدف حذف گردنه سخت و صعب العبور الماس از گذشته های دور مورد هدف اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بود.

وی ادامه داد: با مطالعه و ارائه طرح پیشنهادی احداث تونل در این مسیر و جلب موافقت مرکز کشور برای اجرای این پروژه حیاتی منطقه به زودی یک راه ایمن و فاقد گردنه و نقطه حادثه خیز برای دسترسی اهالی خلخال به استان گیلان محقق خواهد شد.

حیدری اظهار داشت: مسیر و محل احداث تونل مشخص و تایید شده و جز مصوبات مجلس است و با گشایش ردیف اعتباری ملی و پیوست بودجه و ابلاغ آن به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل عملیات مطالعه این پروژه در سال جاری آغاز وبا پایان کار یک ساله مطالعات طرح زمینه برای اغاز عملیات اجرایی از اول سال آینده فراهم خواهد شد.

او افزود: با احداث این تونل در کنار حذف گردنه سخت الماس مسیر فعلی خلخال به اسالم 10 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

وی گفت: در زمان حاضر 2 شهرستان گرمی و خلخال محروم ترین شهرستان های استان اردبیل در برخورداری از راه های ارتباطی مناسب هستند که محرومیت گرمی بیشتر از این منطقه است.

شهرستان خلخال، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند.