آرشیو پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸، شماره ۵۴۱۱
ورزش
۱۷

ماجرای 200 هزار دلار ناپدید شده قرارداد نورافکن از زبان توفیقی

با او توافق کردیم حق رشد را نگیریم

یکی از ابهامات بزرگ درباره قرارداد امید نورافکن و شارلوا در تابستان سال گذشته، عدم پرداخت پول حق رشد این بازیکن است. او در حالی از استقلال رفت که باشگاه بلژیکی باید حداقل 250 هزار دلار بابت حق رشد به این بازیکن پرداخت می کرد. نورافکن و شارلوا اما تنها 50 هزار دلار به استقلال پرداخت کردند و رفتند. بعدها باشگاه شارلوا در پاسخ به شکایت مدیران جدید استقلال نامه ای رو کرد که سیدرضا افتخاری، مدیرعامل سابق این باشگاه در آن نوشته بود همان 50 هزار دلار کافی است و نیاز نیست حق پخش او را به طور کامل بپردازند. این مساله ابهام بزرگی به وجود آورد و سوال همه این بود که چرا باید افتخاری دست به چنین اقدامی بزند و برای باشگاه استقلال ضررساز شود؟!

در این باره پندار توفیقی، معاون سابق باشگاه استقلال به جام جم توضیحاتی داد. او در این باره گفت: «این مساله به خاطر توافقی بود که باشگاه استقلال با نورافکن و مدیربرنامه هایش داشت.» توفیقی ماجرا را این طور باز کرد: «امید در شرایطی دو فصل با استقلال تمدید کرد که با باشگاه باهیای برزیل توافق قطعی کرده بود. یعنی او می توانست دو فصل آخر را در استقلال نباشد و از جمع ما جدا شود. وقتی متوجه شدیم او با باهیا توافق کرده، شبانه همراه با آقای افتخاری به خانه ایشان رفتیم. مدیر برنامه او هم در جلسه حاضر بود. گفتیم باشگاه به تو نیاز دارد و باید بمانی. در آنجا امید قبول کرد که قراردادش را دو ساله با استقلال تمدید کند. توافقش هم این بود که به شرط آن نمی رود که باشگاه کلا برای جدایی اش 50 هزار دلار بگیرد. یعنی اگر ما شرایط او را نمی پذیرفتیم، همان زمان از استقلال جدا می شد و می رفت.»

البته این حرف های توفیقی همچنان یک ابهام باقی می گذارد. این که باشگاه می توانسته همان زمان و در ماجرای انتقال او به باهیا هم حق رشد دریافت کند، اما ظاهرا رقم تا حدود 150 هزار دلار بوده. باشگاه هم به این نتیجه رسیده که اگر نورافکن را حفظ و دو سال از او استفاده کند، برایش بهتر و به صرفه تر خواهد بود.