آرشیو دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۶
حوادث
۱۰

برگزاری سومین جلسه دادگاه شرکت «کیمیا خودرو»

سومین جلسه محاکمه متهمان شرکت «کیمیا خودرو اسپرلوس» دیروز به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش میزان، در ابتدای این جلسه به اتهامات مرتضی فتاحی نیا به دلیل مشارکت در انجام عملیات واسپاری بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای به مبلغ 11 میلیارد و 574 میلیون و 663 هزار و 800 تومان رسیدگی شد.

در ادامه رضایی، نماینده شکات درباره این متهم گفت: این فرد وکلایش را می فرستاد و مبالغی که کمتر از 5 و 6 میلیون تومان بود را با این عنوان که می خواهند پرونده را مطالعه کنند شماره اش را می گرفتند و به افراد زنگ می زدند که اگر به دادسرا شکایت کنی پولی به شما داده نمی شود. پیام های متهمان وجود دارد که آنها را تهدید کرده اند. تمامی کارمندان شماره این فرد را (مرتضی فتاحی نیا) به مالباختگان می دادند که پول به حساب این فرد واریز شود. آقای قاضی اگر او هیچ سمتی نداند پس چرا دستگاه پز به نامش بوده است؟

همچنین نماینده حقوقی بانک مرکزی با حضور در جایگاه و در واکنش به سخنان متهم که شرکت کیمیا خودرو را یک شرکت موفق عنوان کرده بود، گفت: هر سه متهم پرونده از این شرکت به عنوان یک شرکت درخشان و حسن سابقه نام می برند در حالی این طوری نیست. در نامه بانک مرکزی به تاریخ 6/9/93 به پلیس اطلاعات و امنیت ناجا از شرکت آرتین خودرو شکایت شده است و از همان موقع فعالیت این شرکت غیرقانونی بوده است و این را بانک مرکزی به نیروی انتظامی اعلام کرده است. از سوی متهمین مطرح شده است که ما از همان سال کار می کردیم و مشکلی نداشته ایم.

همچنین در این جلسه بعد از پایان دفاعیات متهم فتاحی نیا، به اتهام برخی دیگر از متهمان رسیدگی شد.

گفتنی است، در این پرونده که 15 متهم دارد میزان کلاهبرداری بالغ بر 11/5 میلیارد تومان است و از هزار و 170 نفر کلاهبرداری شده است، متهمان در حالی که هیچ گونه قراردادی با پارس خودرو، ایران خودرو و کرمان خودرو نداشتند اقدام به فروش نقدی و اقساطی خودرو نموده و ضمن اخذ وجوه از متقاضیان خودرویی واگذار نشده است.