آرشیو دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۱۶
اخبار کشور
۱۱

ساخت 20 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان توسط سپاه

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: کار احداث و بازسازی 20 هزار واحد مسکونی برای سیل زدگان توسط سپاه انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، محمد زهرایی در جلسه هماهنگی بازسازی مناطق سیل زده لرستان، به طرح جهاد همبستگی ملی اشاره کرد و گفت: این طرح ملی بین سازمان بسیج و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نمایندگی از دولت منعقد شده است و در آن 20 هزار واحد مسکونی در 24 استان احداث و بازسازی خواهد شد.

وی گفت: طی دو ماه پس از سیل 5 هزار و 380 گروه جهادی با 78 هزار نفر در مناطق سیل زده حضور یافتند و به سیل زدگان کمک کردند.

وی یادآور شد: در این مدت 20 هزار خانه و 2 هزار و 400 کوچه و خیابان در این مدت توسط گروه های جهادی از گل و لای پاک سازی شد.

زهرایی در ادامه اظهار کرد: در بحث بازسازی این 20 هزار واحد مسکونی که در طرح جهاد همبستگی ملی در نظر گرفته شده است اعتبار 8 هزار واحد از سوی بنیاد مسکن تامین می شود که تا کنون صورت جلسه 4 هزار واحد به امضا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 100 واحد از 8 هزار واحد مرحله اول مربوط به لرستان است که کار ساخت آنها با کمک 7 سپاه استانی صورت می گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان رقیبی برای پیمانکاران و همچنین دستگاه های اجرایی نیستیم بلکه در امتداد دولت و کمک کننده به دولت برای رفع مشکل مردم هستیم.