آرشیو سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۷۰۹۱
اقتصادی
۵

سلسله گزارش های «ایران» از بازسازی مناطق سیل زده

رئیس کل بنیاد مسکن خوزستان: 100 درصد اعتبارات تامین شد

گروه اقتصاد: رئیس کل بنیاد مسکن استان خوزستان می گوید: «بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان تابستان واحدهای تعمیری به اتمام می رسد و واحدهای احداثی هم تا آخر امسال تکمیل می شوند.» نصرالله دهقانی، رئیس کل بنیاد مسکن استان خوزستان در گفت و گو با «ایران» از بهبود روند پذیرش پرونده ها و انعقاد قرارداد برای پرداخت وام ساخت و تعمیر مسکن به سیل زدگان خبر داد و گفت: با کمک 5 استان معین 22 هزار واحد در استان مورد ارزیابی قرار گرفته که شامل 150 روستا و 10 شهر می شود. بر اساس ارزیابی ها مشخص شده که تاکنون 16 هزار و 200 واحد دچار خسارت شده اند و 9500 پرونده به بانک ها معرفی شده است. به گفته دهقانی تاکنون 1250 انعقاد قرارداد و 570 پرونده منجر به پرداخت تسهیلات شده است. بر اساس برنامه ریزی ها تا پایان تابستان واحدهای تعمیری به اتمام می رسد و واحدهای احداثی هم تا آخر امسال تکمیل می شوند.

مشکلی در تامین مصالح نداریم

دهقانی، با اشاره به تامین مصالح برای بازسازی منازل سیل زدگان گفت: سیمان و آهن آلات به وفور در دسترس است و مشکلی در تامین مصالح نداریم.

100 درصد اعتبارات تامین شد

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان 100 درصد اعتبارات برای ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده از سیل تامین شده است و مشکلی در پرداخت تسهیلات نداریم. دهقانی گفت: تمام تلاش ما این است که تعمیر واحدها قبل از آغاز فصل بارش ها به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گفت: برای خرید اثاثیه 5 میلیون وام بلاعوض و 15 میلیون تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود. همچنین 6 میلیون وام برای ودیعه مسکن به روستاییان پرداخت می شود.