آرشیو چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۵۴۱۶
اقتصاد
۳
نبض اقتصاد

دولت حقوق کارمندان را کمتر از رقم مصوب افزایش داد

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس از شکایت از دولت درخصوص عدم اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق کارکنان دولتی خبر داد.

مطهری در خصوص پیگیری های مجلس برای اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق ها به فارس گفت: ما مدتی است در مجلس پیگیر اجرای مصوبه مجلس درخصوص افزایش حقوق کارکنان دولت هستیم. متاسفانه دولت آن خواست مجلس را درخصوص اجرای مصوبه مربوط به افزایش حقوق ها اجرا نکرده است. چراکه خواست مجلس این بود که فاصله بین حقوق های پایین و حقوق های بالا کم شود. در حال حاضر افزایش حقوق ها به شکلی عمل شده که آن هدف مصوبه مجلس انجام نشده است.

مطهری با اعلام خبر شکایت مجلس از دولت در خصوص عدم اجرای مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت عنوان کرد: یکسری اعتراضاتی از مجلس نسبت به دولت صورت گرفته که در حال بررسی است. این اعتراض نسبت به عدم اجرای قانون افزایش حقوق ها صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چندی پیش مجلس اتمام حجت به دولت در این خصوص داده بود که بر اساس آن باید تا آخر خردادماه سال جاری مصوبه مجلس در این خصوص را اجرا کند، این موضوع به کجا رسید؟ آیا دولت پیشنهاد جدیدی در این خصوص ارائه کرده است؟ گفت: متاسفانه دولت این مصوبه را بد اجرا کرده است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به این که آیا دولت می تواند طرح و پیشنهاد خود را در خصوص افزایش حقوق کارکنان اجرا کند، افزود: خیر عملکرد دولت باید به صورت درست و در چارچوب مصوبه مجلس عمل کند.

مطهری همچنین در پاسخ به این که در صورت شکایت مجلس روال چیست و چه اتفاقی می افتد، گفت: به هر حال باید دولت قانون را اجرا کند و اگر اجرا نکند مجلس هم ابزارهایی دارد و می تواند استیضاح یا سوال کند.

وی در پاسخ به این که در حال حاضر شکایت مجلس از سوی چه نهادی رسیدگی می شود، گفت: قاعدتا این موضوع بررسی می شود اما فعلا در حال مذاکره هستند و آنها هم تا حدودی قبول کرده اند. حال منتظریم ببینیم به کجا می رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که نهایتا اگر دولت مصوبه مربوط به افزایش حقوق ها را اجرا نکند شکایت مجلس بررسی می شود، گفت: بله، دولت اگر اجرا نکند، اقدام لازم در این خصوص صورت می گیرد.