آرشیو چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۵۴۱۶
رسانه: شبکه
۷

فراخوان سوژه «بهتر می شود» برای اصلاح رفتارهای اجتماعی

کارگردان مجموعه مستند «بهتر می شود» از آمادگی برای دریافت سوژه های مردمی در موضوع اصلاح رفتارهای اجتماعی خبر داد.

دری رضایی درباره ساخت سری دوم مستند تلویزیونی بهتر می شود، گفت: در حال تحقیق و نگارش این مجموعه برای پخش از شبکه مستند سیما هستیم. هدف مستند بهتر می شود، آسیب شناسی برخی عادت های بد در رفتارهای اجتماعی است. برخی از این عادت ها آن قدر رایج شده اند که شاید کمتر به چشم بیایند، اما در بلندمدت، آسیب های فراوانی را هم برای افراد و هم کلیت جامعه به وجود می آورند.

وی درباره ساختار متفاوت این مستند عنوان کرد: در هر قسمت، فرزاد خوشدست به عنوان یک مستندساز حرفه ای مشکلات افرادی را که در زندگی واقعی خود به این عادت های اجتماعی بد مثل حسادت، بی نظمی، بداخلاقی و... دچار هستند به تصویر می کشد. در حقیقت ما شاهد مراحل تحقیق و پیش تولید یک مستند اجتماعی توسط وی هستیم؛ روندی که شامل صحبت با افراد و کارشناسان می شود.

کارگردان مجموعه مستند بهتر می شود، عنوان کرد: البته این افراد به دنبال حل مساله و اصلاح رفتار خود هستند. آنها با طرح دغدغه ها و مشکلاتی که به خاطر این رفتارها در جامعه برایشان پیش آمده است، به شکلی ملموس پیامدهای نامطلوب این رفتار را ارائه می کنند. در نهایت هم با حضور کارشناسان متبحر علوم اجتماعی و روان شناسی، راهکارهای کاربردی برای اصلاح این رفتارها ارائه می شود.

رضایی گفت: الان در مرحله تحقیق، نگارش و پیش تولید هستیم، ضمن این که برای موضوعاتی که مطرح شده است، در پی افرادی هستیم که یا به این عادت های بد دچار بوده اند یا به نوعی از آنها آسیب دیده اند. در سری قبلی این مجموعه استقبال خوبی از طرف مردم برای حضور در برنامه صورت گرفت و حتی خاطرم هست در جلسه ای که برای موضوع مد و لباس داشتیم، به جای چند نفر متقاضی، با یک جمعیت فراوان روبه رو شدیم.

وی افزود: همه چیزدانی، بی نظمی، حسادت، یک کلاغ و چهل کلاغ، خوددرمانی، اعتیاد به فضای مجازی، غرور، خیانت، خرافات، طمع، اشرافی گری، عمل های زیبایی و بددهنی موضوعاتی است که در فصل دوم برنامه به آنها خواهیم پرداخت.